Ten nowy sedan jest aż o 14 tys. złotych tańszy niż Dacia. Oferuje dokładnie to samo

Na początku czerwca pisaliśmy o zupełnie nowym sedanie rosyjskiego producenta Łada. To pierwszy nowoczesny produkt ze wschodu od dawna, a dziś Rosjanie ujawnili dokładne dane techniczne samochodu. Będzie on nawet tańszy niż Dacia, co oznacza, że z miejsca powinien stać się sprzedażowym hitem. Co oferuje i jakie ma dane techniczne?

nowy-sedan-za-40-tys-zl
Podaj dalej

Pierwsza nowoczesna Łada od dawien dawna

nowy-sedan-za-40-tys-zl
fot. Łada

Rosyjska Łada ujawniła swoją nowość po wielu latach jeszcze w zeszłym tygodniu. Wtedy wskazali jednak tylko na podstawowe parametry techniczne. Teraz mamy pełny zestaw kluczowych danych, który daje nam lepsze wyobrażenie o tym, z kim konkurować na rynku będzie dokładnie Łada Iskra. Samochód będzie sporo tańszy niż Dacia. 

Choć nowy sedan ma dosyć dziwaczną nazwę – Iskra – może pozwoli ona rozpalić miłość klientów do samochodów „rodzimej” produkcji. Na wschodzie cały czas punktują chińscy producenci, którzy oferują co raz to więcej, nie tylko elektrycznych, ale i spalinowych, tanich i atrakcyjnych samochodów. 

nowy-sedan-za-40-tys-zl
fot. Łada

Od dłuższego czasu Łada nie miała jednak w swojej ofercie żadnego w miarę nowoczesnego samochodu. Ten sedan spełnia ten podpunkt, choć celuje jednak w najtańszy segment samochodów. Oznacza to, że we wnętrzu nie możemy spodziewać się żadnych fajerwerków. Tutaj klienta ma przyciągać przede wszystkim cena. A ta wyniesie około 45 000 złotych. Co dokładnie otrzymają kierowcy za te pieniądze?

Sedan tańszy niż Dacia 

Iskra zbudowana jest na platformie CMF-B-LS pochodzącej z Renault. Jeśli dziwi was to połączenie, powinniście wiedzieć, że rozwój samochodu rozpoczął się jeszcze przed wojną rosyjsko-ukraińską i rozejściem się dróg Renault i Łady. Rosjanie wzięli więc francuską platformę, na której swoje auta buduje także Dacia i przerobiła ją pod swoje potrzeby. Więcej o tym przeczytacie TUTAJ. 

nowy-sedan-za-40-tys-zl
fot. Łada

Dokładny rozstaw osi Iskry wynosi 2603 mm, czyli tylko o 1 mm mniej niż Sandero. Co ciekawe, odrobinę dłuższy rozstaw osi ma Logan (2649 mm). Dokładna długość, wysokość i szerokość nowej Lądy to 4333 mm, 1517 mm oraz 1777 mm. Logan jest więc nieco dłuższy i szerszy, choć Sandero jest już o około 25 cm krótsze. Wszystkie trzy samochody są więc do siebie bardzo podobne. Jeden parametr różni się dość znacząco. 

Łada ma prześwit aż 170 mm, czyli o 8-9 mm więcej od samochodów rumuńskiego producenta. To z pewnością może przydać się na fatalnej jakości rosyjskich drogach. Pod każdym względem nowa Łada może więc funkcjonować jako nieco większa Dacia Sandero za dużo mniejszą ilość pieniędzy. Brzmi to jak przepis na sukces, a jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się wkrótce. 

Przeczytaj również