Nowe dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) obejmują rejestracje od stycznia do października 2024 r. W ciągu 10 miesięcy wydano 11 625 dowodów rejestracyjnych dla aut w technologii plug-in hybrid. To o 7,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Co ciekawe, w Polsce nadal sprzedaje się więcej elektryków (13 643), ale plug-iny zaczynają je gonić. Udział PHEV-ów na polskim rynku wynosi już 2,6 proc.
Oto najpopularniejsze auta plug-in hybrid w Polsce
W ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. tylko 3 modele przekroczyły próg 700 rejestracji. Po październiku prowadzi Mercedes-Benz GLC, który w tym roku podniósł sprzedaż o ponad połowę (782 szt.). Na bardzo zbliżonym poziomie jest Volvo XC60 (758 szt.), które utrzymało podobny pułap dostaw do ubiegłorocznego. Na podium jest jeszcze Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (700 szt.), której sprzedaż wzrosła o 357,5 proc.
W kontakcie z czołową trójką PHEV-ów w Polsce jest Porsche Cayenne. Wynik 667 rejestracji to ponad dwukrotnie lepszy rezultat niż rok temu o tej porze. Najpopularniejszym Lexusem w technologii plug-in hybrid jest model RX (467 szt.). Dopiero na szóstej lokacie jest Lexus NX (415 szt.), który po październiku 2023 r. przewodził w rankingach (wówczas 959 szt.). O mały włos nie wyprzedziło go coraz popularniejsze Volvo XC90 (410 szt.), które niedawno otrzymało odświeżoną wersję.
Na wejście do czołowej dziesiątki po 10 miesiącach trzeba było sprzedać w Polsce powyżej 350 egzemplarzy hybryd plug-in. Ta sztuka udała się jeszcze BMW Serii 5 (389), Mercedesowi Klasie E (356) oraz Audi Q5 (351).
Segment premium obstawił podium
Jak widać, poza Toyotą, w segmencie PHEV dominują auta marek premium. Patrząc na ich łączną sprzedaż najwięcej plug-inów w Polsce dostarczyły Mercedes (1 763), Volvo (1 377) i BMW (1 197). Toyota ma realne szanse na podium, bo po październiku naliczono jej 1 157 rejestracji. Nieco pod progiem tysiąca dostarczonych aut są Audi (952), Lexus (882) i Porsche (850). Dystans zaczyna tracić Kia (775), której sprzedaż PHEV-ów spadła o 29,4 proc. Uzupełniający czołową dziesiątkę Mazda (317 szt.) i Peugeot (288) na razie nie są blisko awansu w rankingu.