Ta nowa mała miejska Toyota to najtańsza opcja na samochód do miasta. Od ceny 64 900 zł jeszcze sporo rabatów

Producenci od dłuższego czasu niejako wygaszają segmenty B oraz jeszcze mniejszy segment A na rynku samochodów. Wszystko za sprawą wysokich kosztów produkcji, mnóstwa przepisów i regulaminów narzucanych przez UE, czy dodatkowego wyposażenia, które jeszcze bardziej winduje wysoką już cenę zakupu. Ale Toyota się nie poddaje i opracowuje kolejną generację samochodu idealnego do miasta. 

mini SUV Aygo X cross
Podaj dalej

Nowa Toyota Aygo X przyłapana z kamuflażem

Toyota Aygo X JBL
fot. materiały prasowe

Choć dziś nie możemy kupić już takich samochodów jak Skoda Citigo, czy Peugeot 107, to jednak nic nie będzie sprawdzało się w mieście tak dobrze, jak „maluchy” z segmentu A czy B. Jednakże, ze względu na wysokie koszty, producenci często decydują się całkowicie wycofać je ze sprzedaży. 

Toyota Aygo X w obecnej generacji pojawił się na rynku w 2021 roku. Pseudonim „X” oznacza nieco wyższy profil niż Aygo drugiej generacji. Mimo to, Aygo zachowało proporcje prawdziwie miejskiego samochodu, aby walczyć z takimi modelami jak Kia Picanto czy Hyundai i10. 

 

Szpiedzy przyuważyli testowany na przyszły rok nowy samochód. Choć ma kamuflaż na całym nadwoziu, wyraźnie widać niektóre zmiany projektowe, które Toyota przygotowuje dla swojego najmniejszego modelu. Linia maski jest zupełnie inna, aby pomieścić zmienione przednie reflektory. Nie zmienia to jednak faktu, że są one zupełnie inne niż te umieszczone w nowym Priusie. 

Nowa wersja ze zmienionym wnętrzem

Światła przeciwmgielne wydają się być umieszczone w tym samym miejscu. Ale możemy spodziewać się całkowicie zmienionego przedniego zderzaka. Z tyłu samochód wygląda dość podobnie, choć tylne światła powinny przejść delikatne modyfikacje. Aygo X dostępne jest z 17- lub 18-calowymi felgami, a na zdjęciach widzimy większą z dwóch opcji. 

 

Choć nie mamy wyraźnych zdjęć wnętrza, duża część centralnej deski sugeruje, że i tutaj pojawią się ważne zmiany. Odchodzący Aygo X ma 9-calowy ekran dotykowy w podstawie i 10,5-calowy w wersjach z lepszym wyposażeniem. Tutaj spodziewamy się, że większa jednostka pojawi się już w standardzie. 

Nie spodziewamy się, aby wersja po liftingu otrzymała nowy silnik. Toyota Aygo X w wersji na przyszły rok powinna zachować 1-litrową, 3-cylindrową jednostkę o mocy 71 KM i 93 Nm momentu obrotowego. Układ napędowy połączony jest z 5-biegowym manualem lub CVT. 

Przeczytaj również