Ta hybryda pali tylko 0,16 l/100 km. I to nie w laboratorium, a na prawdziwych drogach

Podczas gdy wielu znawców motoryzacji kłóci się o to, czy lepszy jest silnik spalinowy, czy samochód elektryczny, Toyota cały czas rozwija technologię łączącą te dwa światy. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez francuski oddział japońskiego producenta wynika, że hybryda może być najlepszym rozwiązaniem dla naprawdę dużej liczby kierowców. 

toyota-hybryda-plug-in
Podaj dalej

Hybryda Toyoty niezwykle efektywna 

toyota-hybryda-plug-in
fot. Toyota

Toyota France zorganizowała dość ciekawy i nietypowy konkurs dla swoich kierowców. Jego celem było sprawdzenie wydajności, jaką oferuje hybryda plug-in japońskiego producenta. Podczas trwającej miesiąc akcji samochody uczestników poruszały się przez 81% czasu w trybie elektrycznym oraz pokonały na prądzie 67% czasu. A średnie spalanie benzyny robi ogromne wrażenie. 

Przez cały październik francuscy właściciele modeli takich jak Toyota Prius, RAV4 Plug-in Hybrid oraz najnowszej Toyoty C-HR Plug-in Hybrid wzięli udział w wyjątkowym wyzwaniu. Polegało ono na przejechaniu jak największej liczby kilometrów korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. 30 kierowców, którzy uzyskali najlepsze rezultaty (po 10 na każdy model) otrzymali nagrody. 

Test potwierdził też, że hybryda Toyoty pozwala na pokonywanie codziennych dystansów wyłącznie na prądzie. Wtedy korzystanie przez nas z samochodu nie różni się zbytnio od samochodu elektrycznego. A w razie potrzeby, gdy wyruszymy w dalszą trasę, zawsze możemy dotankować nasz samochód. Jak więc dokładnie wyglądał ten nietypowy test?

toyota-hybryda-plug-in
fot. Toyota

Niskie spalanie nie w laboratorium, a na prawdziwych drogach 

W trwającym 31 dni konkursie wzięło udział 475 kierowców, którzy pokonali średnio 760 kilometrów korzystając wyłącznie z bezemisyjnego trybu elektrycznego. Uczestnicy przez 81% czasu poruszali się bez uruchamiania jednostki spalinowej. Samochody pokonały aż 67% dystansu w trybie elektrycznym. Ale średnie zużycie paliwa po rozładowaniu akumulatora u uczestników wyzwania wyniosło zaledwie 2,75 l/100 km. Średni łączny dystans w trybie elektrycznym i hybrydowym wyniósł 1130 km. 

Jednakże, rezultaty 30 najlepszych kierowców są jeszcze bardziej imponujące. Średnia pokonanych przez nich kilometrów w trybie elektrycznym wyniosła aż 794 km, co odpowiada 98% czasu podróży i dystansu. Łączny średni dystans zwycięzców wyniósł 810 km, a ich średnie zużycie paliwa to nieprawdopodobne 0,16l/100 km. 

toyota-hybryda-plug-in
fot. Toyota

W zorganizowanym przez Toyota France teście model Prius osiągnął 81% czasu podróży w trybie elektrycznym. W przypadku Toyoty C-HR kierowcy uzyskali wynik 80%, a użytkownicy RAV4 76%.

Przeczytaj również