Stirling Moss szuka nowego domu! Nie we własnej osobie - mowa oczywiście o Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss

Stirling Moss szuka nowego domu! Nie we własnej osobie - mowa oczywiście o Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss

Podaj dalej

Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss to jedno z najbardziej pożądanych aut tego niemieckiego producenta.

SLR Stirling Moss (S jak „sporty” – „sportowy”, L jak „light” – lekki” oraz R jak „raceworthy” – „gotów do wyścigu”). Zaprezentowany światu i wyprodukowany w liczbie tylko 75 sztuk samochód, szuka nowego właściciela.

Przebieg niemal dziewiczy – 507 kilometrów. Większość swojego życia spędził w Niemczech, był wykorzystany w reklamie Hermes PaketShop, a za jego kierownicą zasiadał dwukrotny mistrz świata F1 Mika Hakkinen.

Co w zestawie?

W cenie samochodu są dwa panele, pozwalające na całkowite przykrycie przedziału kierowcy i pasażera –  skuteczne zabezpieczające wnętrza auta przed deszczem, wyścigowe gogle, oraz całą masę seryjnych akcesoriów.

 

Samochód mimo faktu, że był bardzo mało używany, poddawany był na bieżąco serwisowi. Jak większość z grona 75 egzemplarzy, tutaj nadwozie również pomalowane jest w kolorze srebrnym, a środek to czerwona skóra.

Aktualna cena samochodu – 2,550,000 dolarów – aukcja trwa.

Historia modelu w pigułce

Pierwszy SLR pojawił się w 1955 roku i wywodził się z drogowego supercoupe „Gullwinga”. W tym samym roku, wygrał irlandzkie Tourist Trophy oraz dwie włoskie imprezy Targa Florio i Mille Miglia (w rekordowym czasie). Za kierownicą zasiadał czterokrotny wicemistrz świata Formuły 1 – Sir Stirling Moss.

Mercedes nie spoczął na laurach i chcąc przenieść dobrą passę modelu SLR, tworzy kolejny model. Model 300 SLR Uhlenhaut Coupe niestety finalnie, nie wszedł do produkcji i skończyło się jedynie na dwóch prototypach.

Przez blisko 50 lat Mercedes kazał nam czekać na kolejne uosobienie sportowego ducha SLR! Dopiero w 2003 roku we Frankfurcie został zaprezentowany Mercdes-Benz SLR McLaren. Srebrne coupe napędzane 626-konnym V8, produkowane w brytyjskich zakładach McLarena. Auto doczekało się kilku edycji specjalnych – SLR McLaren 722 Edition (722 – właśnie z takim, zwycięskim numerem startował Stirling Moss w Mille Miglia o godzinie 7:22), SLR McLaren Roadster oraz Slr McLaren Roadster 722 S.

W roku 2009, na salonie samochodowym w Detroit zadebiutował klejnot w koronie modeli SLR – Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss – futurystyczny roadster – prezent na 80 urodziny Mossa.

Cena nowego samochodu wynosiła wtedy 750 tysięcy euro. Nie było łatwo go kupić, ponieważ poza ograniczoną liczbą sztuk, firma wybierała sobie kupujących. Największe szanse mieli Ci najbardziej zaufani klienci, którzy z marką byli związani od lat, a w ich garażu znajdował się już inny SLR.

Nadwozie, jak również sam monocoque to głównie włókno węglowe. Surowy środek to surowy karbon, aluminium i wysokogatunkowa skóra. Wszystkie zabiegi konstruktorskie poczynione względem zwykłego SLR, pozwoliło odchudzić model SLR Stirling Moss o blisko 200 kg.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News