Solaris dostarczył autobusy elektryczne do Kristiansand

Solaris dostarczył autobusy elektryczne do Kristiansand

Solaris dostarczył autobusy elektryczne do Kristiansand

Podaj dalej

Solaris zakończył dostawę pięciu całkowicie elektrycznych autobusów Urbino 12 electric dla przewoźnika Boreal Buss AS z Kristiansand. To drugie po Oslo norweskie miasto stawiające zeroemisyjne pojazdy producenta z Bolechowa.

Wartość zrealizowanego kontraktu wynosi 3 mln euro. Do Kristiansand trafiły autobusy 12-metrowe, które wożą już pasażerów na linii numer 10.

Jak powiedział Sverre Skaar, Dyrektor Zarządzający Solaris Norge AS:
„Bardzo cieszymy się z dostawy naszych autobusów do stolicy południowej Norwegii. Chcemy być wiodącym dostawcą pojazdów bezemisyjnych także w Norwegii i to nam się udaje. Dzięki współpracy z naszym nowym klientem, firmą Boreal Buss AS, mogliśmy dostarczyć kolejne Urbino electric. Widok naszych autobusów elektrycznych w tym pięknym mieście najzwyczajniej napawa mnie dumą”.

Dwunastometrowe Urbino electric dla Kristiansand wyposażono w dwa silniki trakcyjne o mocy 125 kW każdy, zintegrowane z elektryczną osią napędową. Energia magazynowana jest w bateriach Solaris High Power o pojemności 145 kWh. Akumulatory są ładowane poprzez pięciopolowy pantograf, zamontowany na dachu, przygotowany do mocy 300 kW, jak również przez złącze plug-in. Całość oświetlenia, zewnętrznego i wewnętrznego, wykonano w technologii LED.

Wyposażenie pojazdów obejmuje klimatyzację z funkcją grzewczą, z kolei pasażerowie swoje urządzenia mobilne naładują w piętnastu podwójnych gniazdach USB. Uruchomienie pojazdu zabezpieczono alkolockiem.

Solaris obecny jest w Norwegii od 2006 r. Polska firma dostarczyła w tym czasie blisko 550 pojazdów do 20 miast. W ubiegłym roku przewoźnicy Norgesbuss i Unibuss odebrali łącznie cztery Urbino 12 electric, które użytkowe są w Oslo. Kristiansand zostało właśnie drugim miastem w Norwegii dysponującym elektrycznymi Solarisami.

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News