-
Skoda Kylaq, opracowana w Indiach, to najmniejszy model w portfolio czeskiej marki
-
SUV o długości poniżej 4 metrów trafia do segmentu odpowiedzialnego za 50% sprzedaży w Indiach
-
Pod maską pracuje silnik 1.0 TSI o mocy 113 KM i kosztuje zaledwie 38 000 złotych
Nowy baby SUV czeskiego producenta
Skoda wprowadza na indyjski rynek swojego najtańszego i najmniejszego SUV-a w historii – model Kylaq. To trzeci – po Kushaqu i Slavii – model opracowany w Indiach. Mały SUV jest przeznaczony na wysoce konkurencyjny segment samochodów cubkompaktowych. Odpowiada on za prawie połowę całej sprzedaży na lokalnym rynku.
SUV mierzy sobie 3995 mm długości, co czyni go najmniejszym w całym portfolio czeskiego producenta. Dla przykładu, europejski Kamiq ma 4241 mm długości. Co ciekawe, SUV jest nawet mniejszy od Fabii (4108 mm) ze specyfikacją europejską, choć ma bardzo podobny rozstaw osi (2566 mm).
Kylaq otrzymał design w języku Modern Solid z dodatkowym akcentem prostoty, bowiem to oferta skrojona głównie pod niski budżet. Z przodu widzimy więc dzielone reflektory LED, czarną osłonę chłodnicy i kształt tylnych świateł przypominający te umieszczone w Hyundaiu Exterze. Projektanci dodali kilka elementów stylizacji dedykowanych SUV-om. Mamy tu więc plastikowe okładziny, aluminiowe płyty ochronne, relingi dachowe, czy kwadratowe nadkola. Samochód ma też 189 mm prześwitu, a klienci będą mogli wybierać w pięciu dostępnych lakierach.
Skoda również tu pamięta o Simply Clever
Czeski producent jest znany ze sprytnych rozwiązań, których nie brakuje także tutaj. Skoda twierdzi, że Kylaq oferuje przestronne wnętrze z wiodącą w segmencie pojemnością ładunkową wynoszącą 446 litrów.
We wnętrzu znajdziemy także 10,1-calowy ekran dotykowy systemu multimediów oraz 8-calowy zestaw wskaźników. SUV ma bezprzewodową łączność Android Auto/Apple CarPlay, a także bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Wyższe wersje obejmują sześciokierunkowe, elektryczne fotele z wentylacją, czy tapicerkę ze skóry ekologicznej.
SUV porusza się na opracowanej w Indiach architekturze MQB-A0-IN, niedrogiej wersji platformy MQB Grupy Volkswagena dla rynków wschodzących. Ta sama platforma stanowi podstawie nieco większego Kushaqa i Slavii, a także Volkswagena Taiguna, czy Virtusa. Oczekuje się, że Kylaq będzie dzielił większość swoich części z nadchodzącym bazowym SUV-em Volkswagena dla Brazylii.
Pod maską w modelu przeznaczonym na rynek indyjski pracuje turbodoładowany 1-litrowy silnik TSI o mocy 113 koni mechanicznych. Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni manualnej lub opcjonalnej automatycznej. Skoda Kylaq będzie produkowana w zakładzie Chakan w Indiach. Jej wprowadzenie na rynek zaplanowano na początek 2025 roku, a cena początkowa wyniesie zaledwie 38 000 złotych.