Zawieszenie pneumatyczne – czym jest?
Taki rodzaj zawieszenia odpowiada za bieżące zmienianie ustawienia podczas jazdy, dopasowując się do jakości dróg, po jakiej porusza się samochód. Tym samym nie ma większego znaczenia, czy jedziemy po idealnej drodze, czy też poruszamy się po jezdni z błotem i głębokimi koleinami. Samochód dzięki zawieszeniu pneumatycznemu jest w stanie utrzymać kabinę w niezmienionej pozycji, niezależnie od pokonywanej nawierzchni. Pneumatyka odpowiada bowiem za dokładną redukcję drgań i wstrząsów, niezależnie od warunków.
Samochody podczas poruszania się po drodze z większą prędkością, mają nieco zmniejszony prześwit. Środek ciężkości bowiem w takich sytuacjach mocno się obniża, a opór aerodynamiczny jest redukowany. Ma to znaczący wpływ na większy komfort prowadzenia auta oraz na niższe zużycie paliwa podczas jazdy.
Co trzeba wiedzieć o budowie zawieszenie pneumatycznego?
Taki rodzaj zawieszenia składa się z następujących elementów:
- komory pneumatyczne
- sprężarka
- komputer i sensory
- zasobnik i zawory
- zawory nadmiarowe
Jak działa zawieszenie pneumatyczne?
Pneumatyczne zawieszenie działa bardzo intuicyjnie. Komora pneumatyczna znajdująca się przy danym kole jest połączona z wahaczem. W momencie ściskania kompresor wtłacza dodatkową ilość gazu do miecha, a nadmiar gazu jest wypuszczany z komory. Taki rodzaj zawieszenia szczególnie polecanyjest przy samochodach o większych gabarytach typu SUV. Ponadto, takie zawieszenie kapitalnie sprawdzi się w samochodach elektrycznych. Zawieszenie pneumatyczne zdecydowanie jest rozwiązaniem, które może mocno poprawić jakość podróżowania. Nie tylko z powodu większego komfortu z jazdy z powodu dobrego wyboru nierówności, ale także z uwagi na poprawę osiągów.