Toyota z nowym rekordem. Marka coraz mocniej dominuje rynek motoryzacyjny w naszym kraju
W październiku 2023 roku klienci zarejestrowali 8540 nowych samochodów pod marką Toyoty, co jest wzrostem o 63 procent w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Jest to wynik o ponad dwa razy lepszy niż producent, który został sklasyfikowany na drugim miejscu w wyżej wspomnianym rankingu. Marka ma duże zainteresowanie wśród osób prywatnych – 2634 samochody – 23 proc. udziału, ale także i wśród firm – 5906 aut i 20,1 proc. udziału. Widać to także w zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych modeli samochodów w 2023 roku.
W tym zestawieniu po dziesięciu miesiącach 2023 roku znalazło się aż pięć aut Toyoty. Liderem jest oczywiście Corolla, która zajmuje pierwsze miejsce z 21 210 zarejestrowanych samochodów, co jest wynikiem lepszym od 2022 roku o 21 procent. W październiku z salonów odebrano 2869 egzemplarzy Toyoty Corolli. Trzecie miejsce zajmuje model Yaris (12 034 egzemplarzy), a trzecie Yaris Corss (11 013). Na szóstym miejscu sklasyfikowano Toyotę C-HR (8698), a dziewiąta pozycja przypadła modelowi RAV4 z rezultatem 6920 zarejestrowanych pojazdów w Polsce w tym roku.
Auta Toyoty prowadzą praktycznie we wszystkich rankingach. Rok 2023 jak na razie bardzo udany dla Japończyków
Auta Toyoty prowadzą też w innych rankingach. W kategorii najmniejszych samochodów pierwsze miejsce z udziałem 32,8 proc. na rynku ma Aygo X. W segmencie aut miejskich liderem jest model Yaris (28,2 proc. udziału), a najpopularniejszym B-SUVem jest Yaris Cross (23,1 proc. udziału). Wśród aut kompaktowych liderem jest z kolei Corolla (28,2 proc. udziału). W październiku udany czas zanotował także model Camra, który w tym miesiącu zarejestrowano 487-krotnie. Od początku roku na drogi wyjechało już 3055 modeli tego samochodu, co jest świetnym rezultatem dla japońskiej marki.
Toyota odniosła także sukcesy w kategorii pick-upów, gdzie prym zdecydowanie wiedzie model Hilux (41,5 proc. udziału). W pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku zarejestrowano 1353 egzemplarzy tego modelu, a w samym październiku – 190. W segmencie MDV 13,7 proc. udziału ma natomiast model PROACE, który w październiku zarejestrowano 108-krotnie, a od początku roku wyszło 863 egzemplarzy. Spodziewaliście się, że Japończycy tak szybko zawładną rynkiem motoryzacyjnym w Polsce? Liczby mówią same za siebie – marka ma spore powody do świętowania, patrząc na osiągane rynki na polskim rynku. A wydaje się, patrząc na ambicję Toyoty, że w kolejnych latach będą mieli apetyt, aby te liczby jeszcze bardziej poprawić i coraz mocniej rozsiąść się na wygodnym fotelu lidera segmentu motoryzacyjnego w naszym kraju.