Massimo Frascella został nowym szefem działu designu w Audi

Massimo Frascella został nowym szefem działu design w Audi. 1 czerwca zastąpi on już oficjalnie na tym stanowisku Marca Lichte, który zostanie przekierowany na nowe stanowisko w strukturach marki. Frascella od 2011 roku zajmował czołowe stanowiska w Jaguar Land Rover, gdzie także pracował jako szef działu projektowania marki. Szczegóły w naszym artykule, gdzie szerzej zajmujemy się tym tematem.

Audi logo
Podaj dalej

Audi pozyskało nowego szefa działu design. Frascella ma ambitne plany

Audi

„Dołączenie do Audi to dla mnie wyjątkowy moment. To wielki zaszczyt, że mogę objąć to stanowisko i poprowadzić tak utalentowany zespół w kształtowaniu przyszłości marki i wznoszeniu się na nowe poziomy innowacji. Wierzę w emocjonalną moc designu, który inspiruje, łączy i napędza zmiany. Jestem tutaj, aby pielęgnować i promować kreatywność jako bijące serce naszej marki” – powiedział Frascella po tym, jak Audi ogłosiło jego dołączenie do marki od 1 czerwca.

Frascelli podkreślił, że podczas projektowania w głównej mierze kieruje się prostotą. „Esencją mojego podejścia do projektowania jest prostota. Jestem miłośnikiem tworzenia projektów, które są wolne od zbędnych ozdób i nie podążają jedynie za trendami. Zamiast tego będziemy polegać na ponadczasowym i wyrafinowanym języku projektowania” – zaznaczył.

Marka zamierza wprowadzać innowacje technologiczne w kolejnych modelach samochodów

Audi teraz będzie wyznaczać kurs dla nadchodzących generacji modeli. Innowacje technologiczne mają znacząco się zmienić w kolejnych samochodach produkowanych przez markę. Gernot Dollner prezes firmy podkreśla, że design zawsze był częścią DNA marki. Plany są ambitne, ale sami zresztą zobaczcie, jaki jest cały konspekt.

„Design zawsze był częścią DNA marki Audi. Dlatego, szczególnie w tej fazie transformacji technologicznej, Przewaga dzięki technice musi być widoczna i namacalna we wnętrzu i na zewnątrz wszystkich nadchodzących modeli seryjnych. Massimo Frascella zapewni, że pojazdy Audi będą ucieleśniać tożsamość marki poprzez niepowtarzalny i emocjonalny język projektowania. Klarowność, precyzja i doskonałe proporcje są w centrum jego filozofii projektowania – to cechy, które idealnie pasują do wizerunku marki Audi” – podkreśla dyrektor firmy.

Wcześniej kierownikiem działu designu w firmie był Marc Lichte, który piastował to stanowisko od 2014 roku. W czasie pracy Lichte w Audi wprowadzono nowe generacje seryjnych bestsellerów, a także pierwszą samodzielną serię modeli elektrycznych marki – e-tron, e-tron GT i rodzinę modeli Q4. „Wraz ze swoim zespołem Marc Lichte ukształtował ewolucję stylistyki marki w erę elektrycznej mobilności. Dziękujemy Marcowi za to, że przez dekadę był kreatywnym umysłem i wizjonerem oblicza marki” – zaznaczył Gernot Dollner. Jak na razie nie wiadomo, w jakim dziale będzie teraz pracował Marc Lichte, jednak pewnym jest, że nadal pozostanie w strukturach marki i w dalszym ciągu będzie pracował nad rozwojem Audi.

źródło: materiały prasowe Audi

Przeczytaj również