Klimatyzacja syczy. Co zrobić w takiej sytuacji?

Syczenie klimatyzacji z pewnością jest sytuacją, która nie należy dla kierowców do najprzyjemniejszych. Nietypowe dźwięki pojawiające się przy włączaniu klimatyzacji zwiastują kłopoty. Jak zareagować, gdy klimatyzacja syczy? Co zrobić w takiej sytuacji? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym poradniku, w którym szerzej zajmujemy się tym tematem.

klimatyzacja-przepisy-unia-europejska
Podaj dalej

Nietypowe odgłosy po włączeniu klimatyzacji. O co chodzi?

klimatyzacja-przepisy-unia-europejska
fot. Skoda

Klimatyzacja w samochodzie zawsze wydaje jakieś dźwięki. Jest to zupełnie normalne, choć niektórych kierowców z pewnością to irytuje. Po włączeniu klimatyzacji, często pojawiają się odgłosy stukania, terkotania czy też syczenia. Niektóre z nich nie powinny jednak niepokoić kierowców. W przypadku jednak, kiedy klimatyzacja uciążliwie syczy, robi się problem. Tego typu objawy powinny nas zaniepokoić i skłonić do zastanowienia się nad tym problemem i znalezienia rozwiązania, które mogłoby pomóc w wyeliminowaniu tej usterki. 

Szczególnie niepokojącym objawem jest buczenie lub terkotanie klimatyzacji po włączeniu kompresora. Na szczęście zużyty kompresor można łatwo naprawić, chyba, że dojdzie do poważniejszej awarii, w postaci chociażby zerwania paska wieloklinowego, co może doprowadzić do zniszczeń w komorze silnika. W takich przypadkach naprawa może okazać się już bardzo kosztowna.

Nietypowe odgłosy klimatyzacji. Jakie są przyczyny i jak z tym walczyć?

Syczenie klimatyzacji może wynikać także z zużyciem chłodnicy, co ma bezpośredni wpływ na niską sprawność układu klimatyzacyjnego. Po 4-5 latach lamelki chłodnicy są zniszczone i powgniatane, bowiem są wykonane one z cienkiego materiału. A to powoduje później awarie klimatyzacji. Co zatem zrobić widząc powyższe objawy? Przede wszystkim nie należy panikować. Widząc niepokojące objawy warto na początek zastanowić się, jak długo one trwają. Należy zastanowić się, kiedy ostatni raz wymienialiście filtr kabinowy i dopiero później skontaktować się z mechanikiem, kiedy faktycznie wszystkie kropki się ze sobą połączą i uznacie, że problem faktycznie jest duży i trwa już jakiś czas. Koszty naprawy są zależne od wagi usterki. Mogą one wynieść od 200 do nawet 1000 złotych w przypadku bardziej złożonych napraw. 

Przeczytaj również