Jazda z uszkodzonym zawieszeniem – jakie są przyczyny?
Układ zawieszenia odpowiada w samochodach zdecydowanie o komfort jazdy, bowiem to zawieszenie odpowiada za łagodzenie uderzeń o drogę w każdej sytuacji. Oczywistym jest, że układ zawieszenia, podobnie jak inne podzespoły, narażony jest na różnego rodzaju awarie tudzież po prostu ulega eksploatacji. Ważne jednak jest, że nie można jeździć z uszkodzoną kolumną zawieszenia. To właśnie ona tłumi drgania auta jadącego po nierównej powierzchni. W przypadku jazdy z taką awarią, narażamy siebie i pasażerów na niebezpieczeństwo, a samo auto na uszkodzenia także innych elementów.
Kierowcy często nie czują problemu uszkodzenia zawieszenia. A skutki są bardzo opłakane, bowiem awaria sprawia, że auto gorzej się prowadzi i trudniej jest utrzymać dany kierunek jazdy. Wielu kierowców nie jest w stanie rozpoznać problemów z zawieszeniem. Dlatego też ważna jest odpowiednia diagnostyka i regularne wizyty w serwisie, które pozwolą uchwycić tego rodzaju problemy. Amortyzatory w zawieszeniu warto kontrolować po pierwszych 60 tysiącach przebiegu. Później konieczna jest regularna diagnostyka – przynajmniej raz na 20 tysięcy kilometrów. W przeciwnym razie może dojść do innych usterek zawieszenia i układu kierowniczego, a nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, jak bardzo poważne skutki mogą z tego wyniknąć.
Co stuka w zawieszeniu?
Stuki z podłoża to jeden z najczęstszych objawów problemów z zawieszeniem. Takiego objawu nie należy pod żadnym pozorem lekceważyć. Warto zatem nie ignorować symptomów awarii, bowiem w skrajnym przypadku może dojść do sytuacji, w której podczas jednego z zakrętów czy jazdy po nierównym terenie totalnie stracimy kontrolę nad pojazdem. Problemy z zawieszeniem zazwyczaj nie oznaczają nic dobrego i warto o tym pamiętać.