Ruszył sezon Liqui Moly Classicauto Cup. Nie zabrakło dacha!

Ruszył sezon Liqui Moly Classicauto Cup. Nie zabrakło dacha!

Podaj dalej

Blisko 80 kierowców rozpoczęło na Torze Modlin nowy sezon Liqui Moly Classicauto Cup. Głośnym wydarzeniem imprezy było efektowne dachowanie jednej z uczestniczek.

Na skutek kontaktu z bandą Nissan Sunny GTI prowadzony przez „Mary” wylądował na dachu. Zawodniczce oraz jej pilotowi Krzysztofowi Capale nic się nie stało. Sponsor tytularny imprezy Liqui Moly zapowiedział pomoc w odbudowie uszkodzeń pechowej załodze.

4-kilometrową próbę sportową wytyczono na obu częściach Toru Modlin. Każdy z uczestników pokonywał ją 6-krotnie.

Najlepszym tempem popisali się zwycięzcy grupy 7 (Modern Classics) – „Maki” i „Domino”, korzystający z Mitsubishi Lancera Evo IX. W swojej grupie wyprzedzili Artura Gawryluka (Lotus Elise S1) oraz Rafała Piotrkowskiego z Mateuszem Ćwiekiem (Renault Clio Sport).

W grupie 6 (WRC) o wygranej zdecydowały 0,92 sekundy. Tak minimalną różnicą „Marek” (Ford Sierra, najlepszy w Pucharze Legend KronikaRajdow.pl) uległ duetowi Piotr Grząba i Maciej Jajszczak (Mitsubishi Lancer Evo V). Czołową trójkę skompletował Wiktor Kozłowski (Subaru Legacy).

Samochody marki BMW obsadziły podium grupy 8 (Open). Najlepszy okazał się Piotr Laskowski (E46 M3) przed Michałem Głowińskim (330i) i Maksymilianem Strągiem (E30 328). Kierowcy aut bawarskiej marki zdominowali także czołówkę Grupy 5 (Youngtimer Sport), gdzie Dawid Smółka okazał się szybszy od Huberta Matusiaka (obaj w E30 wygrali także w Pucharze BMW Classic). Toyotę MR2 do trójki wprowadził Radosław Słomski.

Grupa 4 (Youngtimer Classic) padła łupem Michała Bilskiego. Na ostatnim przejeździe kierowca Toyoty MR2 zdołał przeskoczyć w wynikach Jarka Rokickiego (Porsche 964). Także szósty przejazd zadecydował o awansie z 5. na 3. miejsce Mariusza Korzeniewskiego (Mercedes SL500). Z podium rozminęli się Wojciech Jagóra (Toyota Celica GT) o 0,94 sekundy i Mikołaj Marczak (Volvo 850 T-5R) o 1,35 sekundy.

W grupie 3 (Oldtimer Sport) zebrano trzy samochody. Z ponad półminutową przewagą wygrał Jacek Ratyński (Mazda RX-7, najszybszej także w Pucharze Mazda Rotary Classic Club) przed Rafałem Bohdanowiczem z Anną Świątek (Opel Kadett) oraz Rafałem i Karolem Zmysłowskimi (FSO Polonez Caro) – najlepszym w Pucharze Krajów DL 125pe. Identyczną frekwencję zanotowano w Grupie 2 (Oldtimer Classic). Tam pewną wygraną odnotowali „JG” i „KG” (Porsche 924) przed załogą „Martini”/”Blackjack” (Toyota Celica), a także Tomaszem Dybowski/Michał Matysik (Saab 900S).

W sześcioosobowej Grupie 1 (Vintage) zwyciężył „Miniwaldi” (Rover Mini). Na ostatniej próbie „Dziesio” (Mini Cooper) oddał drugie miejsce Szymonowi Frankowi (Mini Leyland Mini).

W dodatkowym Pucharze Pań Shiny Garage najlepsza była Agata Słomska (Toyota MR2). Błażej Wypyski (Volvo 850 T5) triumfował w zestawieniu Pucharu Volvo Car Poland. „Herbie” (Alfa Romeo 155) wyprzedził rywali w Pucharze Forzaitalia.pl.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News