Ruszył sezon Liqui Moly Classicauto Cup. Nie zabrakło dacha!

Blisko 80 kierowców rozpoczęło na Torze Modlin nowy sezon Liqui Moly Classicauto Cup. Głośnym wydarzeniem imprezy było efektowne dachowanie jednej z uczestniczek.

Ruszył sezon Liqui Moly Classicauto Cup. Nie zabrakło dacha!
Podaj dalej

Na skutek kontaktu z bandą Nissan Sunny GTI prowadzony przez „Mary” wylądował na dachu. Zawodniczce oraz jej pilotowi Krzysztofowi Capale nic się nie stało. Sponsor tytularny imprezy Liqui Moly zapowiedział pomoc w odbudowie uszkodzeń pechowej załodze.

4-kilometrową próbę sportową wytyczono na obu częściach Toru Modlin. Każdy z uczestników pokonywał ją 6-krotnie.

Najlepszym tempem popisali się zwycięzcy grupy 7 (Modern Classics) – „Maki” i „Domino”, korzystający z Mitsubishi Lancera Evo IX. W swojej grupie wyprzedzili Artura Gawryluka (Lotus Elise S1) oraz Rafała Piotrkowskiego z Mateuszem Ćwiekiem (Renault Clio Sport).

W grupie 6 (WRC) o wygranej zdecydowały 0,92 sekundy. Tak minimalną różnicą „Marek” (Ford Sierra, najlepszy w Pucharze Legend KronikaRajdow.pl) uległ duetowi Piotr Grząba i Maciej Jajszczak (Mitsubishi Lancer Evo V). Czołową trójkę skompletował Wiktor Kozłowski (Subaru Legacy).

Samochody marki BMW obsadziły podium grupy 8 (Open). Najlepszy okazał się Piotr Laskowski (E46 M3) przed Michałem Głowińskim (330i) i Maksymilianem Strągiem (E30 328). Kierowcy aut bawarskiej marki zdominowali także czołówkę Grupy 5 (Youngtimer Sport), gdzie Dawid Smółka okazał się szybszy od Huberta Matusiaka (obaj w E30 wygrali także w Pucharze BMW Classic). Toyotę MR2 do trójki wprowadził Radosław Słomski.

Grupa 4 (Youngtimer Classic) padła łupem Michała Bilskiego. Na ostatnim przejeździe kierowca Toyoty MR2 zdołał przeskoczyć w wynikach Jarka Rokickiego (Porsche 964). Także szósty przejazd zadecydował o awansie z 5. na 3. miejsce Mariusza Korzeniewskiego (Mercedes SL500). Z podium rozminęli się Wojciech Jagóra (Toyota Celica GT) o 0,94 sekundy i Mikołaj Marczak (Volvo 850 T-5R) o 1,35 sekundy.

W grupie 3 (Oldtimer Sport) zebrano trzy samochody. Z ponad półminutową przewagą wygrał Jacek Ratyński (Mazda RX-7, najszybszej także w Pucharze Mazda Rotary Classic Club) przed Rafałem Bohdanowiczem z Anną Świątek (Opel Kadett) oraz Rafałem i Karolem Zmysłowskimi (FSO Polonez Caro) – najlepszym w Pucharze Krajów DL 125pe. Identyczną frekwencję zanotowano w Grupie 2 (Oldtimer Classic). Tam pewną wygraną odnotowali „JG” i „KG” (Porsche 924) przed załogą „Martini”/”Blackjack” (Toyota Celica), a także Tomaszem Dybowski/Michał Matysik (Saab 900S).

W sześcioosobowej Grupie 1 (Vintage) zwyciężył „Miniwaldi” (Rover Mini). Na ostatniej próbie „Dziesio” (Mini Cooper) oddał drugie miejsce Szymonowi Frankowi (Mini Leyland Mini).

W dodatkowym Pucharze Pań Shiny Garage najlepsza była Agata Słomska (Toyota MR2). Błażej Wypyski (Volvo 850 T5) triumfował w zestawieniu Pucharu Volvo Car Poland. „Herbie” (Alfa Romeo 155) wyprzedził rywali w Pucharze Forzaitalia.pl.

Przeczytaj również