„Czym jest crossover?”
Model R3 jest nieco mniejszy od pierwszego w historii SUV-a Riviana, ale jest także sporo lżejszy. Dyrektor generalny firmy twierdzi, że R3 ma rozstaw osi o 13 cm mniejszy od większego R2. O prezentacji większego modelu możecie przeczytać TUTAJ. Obydwa modele będą korzystały z tej samej platformy, a mniejszy SUV będzie dostępny z jedno-, dwu- i trzysilnikowymi układami napędowymi.
RJ Scaringe, dyrektor generalny Riviana, powiedział: – Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co to nam daje. Wykraczamy poza to, co widzieliśmy z modelem R2. Wykorzystujemy ten sam pakiet, tę samą platformę, ale zmniejszamy ją i umieszczamy w naszym podejściu do tematu „Czym jest crossover?”
Mniejszy SUV o nazwie R3 przypomina podniesionego hatchbacka
Jednakże, w przeciwieństwie do większości hatchbacków, samochód ma podnoszoną tylną szybę. Ma także przedni bagażnik, jak na samochód elektryczny przystało. Ma także dwa duże schowki podręczne, a więc jeśli chodzi o praktyczność, samochód mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych oferuje naprawdę wiele.
Dostępna będzie także wersja sportowa o nazwie R3X. To coś w rodzaju małego samochodu rajdowego z trójsilnikowym układem napędowym, większymi kołami i nieco większym prześwitem.
Rivian nie udostępnił jeszcze zbyt wielu szczegółów dotyczących mniejszego modelu R3. Ale dyrektor generalny firmy potwierdził, że samochód będzie kosztował jeszcze mniej od większego R2. A ten powinien pojawić się na rynku w okolicach 2026 roku i co ważne, będzie dostępny także w Europie. Możemy więc spodziewać się, że mniejszy crossover także pojawi się na Starym Kontynencie. Kiedy dokładnie? Na te informacje będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
Ważny dzień dla firmy Rivian
Rivian zaprezentował dziś model R2, który z pewnością będzie ważniejszy dla przyszłości firmy. To na jego podstawie zostanie zbudowany mniejszy R3, który jednak też może znaleźć sporą grupę fanów. Więcej o modelu R2 możecie przeczytać TUTAJ.