Renault EZ-GO, bo o nim mowa, to właściwie zarówno pojazd jak i usługa. Z definicji to pierwszy współdzielony pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym. Oznacza to, że samochód jest w stanie wyruszyć w trasę bezpośrednio ze stacji wynajmu lub z miejsca zlokalizowanego przez specjalną aplikację. Renault EZ-GO to połączenie nowoczesnego podejścia do elastyczności i komfort transportu indywidualnego oraz skuteczności i bezpieczeństwa. Pojazd pozwala pasażerom nie martwić się o drogę. Dlaczego?
Renault EZ-GO jest pojazdem autonomicznym czwartego poziomu. Oznacza to, że maszyna jest w stanie przemieszczać się właściwie bez ingerencji kierowcy. Może ona kontrolować odległość od samochodu jadącego z przodu, podróżować po swoim pasie ruchu oraz dowolnie go zmieniać. Co więcej, potrafi samodzielnie skręcać na skrzyżowaniach.
Renault EZ-GO dzięki ograniczeniu prędkości do 50 km/h zwiększa bezpieczeństwo użytkowników – Usługi mobilności na żądanie i mobilności współdzielonej w miastach stwarzają ważną szansę dla Renault. Rośnie populacja osób starzejących się i wprost przeciwnie, bardzo młodych mieszkańców, którzy szukają nowych rozwiązań w zakresie mobilności. Mamy ogromne doświadczenie w produkcji samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych i dlatego uważamy, że Grupa Renault jest dobrze przygotowana do opanowania tego rynku. Nasz nowy samochód koncepcyjny pokazuje, jak może wyglądać przyszłość – komentuje Thierry Bollore, zastępca dyrektora generalnego Grupy Renault.
EZ-GO to pierwszy model z całej gamy samochodów koncepcyjnych, które zostaną opracowane przez Renault. Cała paleta ma zostać zaprezentowana jeszcze w tym roku – Zaprojektowaliśmy samochód koncepcyjny EZ-GO jako symbol miasta. Ten autonomiczny model z napędem elektrycznym pozwala pokazać zalety współdzielonych środków transportu, z których mogą korzystać wszyscy. Elegancki i dostosowany do środowiska miejskiego, oferuje niezrównany widok na miasto z każdej strony oraz przyjazną i przyjemną przestrzeń kabiny, która zachęca do wypoczynku – dodaje Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault.
Pojazd wyposażony jest w innowacyjną technologię czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL. Ma ona zapewnić zwrotność i bezpieczeństwo użytkowników. EZ-GO dzięki swojej budowie przypominającej kokon zwiększa do maksimum pole widzenia czujników systemu autonomicznego. Całe wnętrze jest także doskonale doświetlone promieniami wpadającym do wnętrza przez panoramiczny szklany dach. Nie zapomniano nawet o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich. Po podłączeniu do stacji wynajmu pojazd wysuwa bowiem szeroką platformę wejściową z poręczą, dzięki której zarówno osoby sprawne jak i te z dolegliwościami mogą łatwo wsiadać i wysiadać.
Tagi: Elektromobilność