Zgłoszone ekipy od 13:00 do 17:00 miały do dyspozycji 3,5-kilometrowy OS Babica, na którym doprecyzowywali ustawienia przed piątkowo-sobotnią rywalizacją. Wiceliderzy punktacji RSMP na 10 minut przed końcem shakedownu jako jedyni zeszli z czasem poniżej 111 sekund (1:50,4). Tuż za nimi znaleźli się reprezentanci Skoda Polska Motorsport, Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk, którzy jako liderzy klasyfikacji rocznej startują z pierwszym numerem startowym.
Rekordziści rajdu z 5 zwycięstwami, Bryan Bouffier i Xavier Panseri w gościnnym starcie za kierownicą Hyundaia i20 R5 (egzemplarz Łukasza Byśkiniewicza) na rozgrzewkę przed imprezą wykręcili trzeci czas odcinka testowego (1:51,5). Czołową czwórkę najlepszych rezultatów uzupełniło 1:52,1 Marcina Słobodziana i Kamila Kozdronia, którzy wynajęli Skodę Fabię R5 z węgierskiego Topp-Cars.
Na piąty rezultat zdobyli się Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Ford Fiesta R5), plasując się przed Grzegorzem Grzybem (21. start w Rzeszowskim!) i Robertem Hundlą. Mistrzowie Polski, podobnie jak Słobodzian i Kozdroń, wynajęli Fabię R5 z węgierskiej stajni Zoltana Toppy.
Wśród najszybszych ekip w samochodach na jedną oś najszybciej OS Babica przejechali goście z Czech, Erik Cais i Jindriska Zakova (Ford Fiesta R2). Reprezentanci GO+ Cars, Tomasz Zbroja i Jakub Wróbel (Citroen DS3 R3) ustąpili im o 0,3 sekundy.
Rajd Rzeszowski 2019 – odcinek testowy (najlepsze czasy)
1. |
Kasperczyk/Syty
Ford Fiesta R5
|
1:50.4 |
2. |
Marczyk/Gospodarczyk
Škoda Fabia R5
|
+00:00.6 +00:00.6 |
3. |
Bouffier/Panseri
Hyundai I20 R5
|
+00:01.1 +00:00.5 |
4. |
Słobodzian/Kozdroń
Škoda Fabia R5
|
+00:01.7 +00:00.6 |
5. |
Płachytka/Nowaczewski
Ford Fiesta R5
|
+00:01.8 +00:00.1 |
6. |
Grzyb/Hundla
Škoda Fabia R5
|
+00:01.9 +00:00.1 |
7. |
Kotarba/Kotarba
Citroen C3 R5
|
+00:03.3 +00:01.4 |
8. |
Lubiak/Borko
Hyundai I20 R5
|
+00:03.5 +00:00.2 |
9. |
Wróblewski/Spentany
Hyundai I20 R5
|
+00:05.4 +00:01.9 |
10. |
Majerčák/Kušnier
Ford Fiesta R5
|
+00:06.2 +00:00.8 |
11. |
Kołtun/Pleskot
Ford Fiesta R5
|
+00:06.7 +00:00.5 |