Tanak zrównał się w statystykach z Markko Martinem. Estończycy odnieśli w WRC po 5 zwycięstw. Lider Toyota Gazoo Racing wygrał w Rajdzie Niemiec 6 odcinków specjalnych podczas pierwszego etapu, na kolejnych kontrolując przewagę.
Drugie miejsce zajęli Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, którzy powiększyli prowadzenie w mistrzostwach świata do 23 punktów nad Sebastienem Ogierem i Julienem Ingrassią. Obrońcy tytułu uplasowali się na czwartym miejscu za Esapekką Lappim i Janne Fermem, którzy wprowadzili drugą Toyotę na podium ADAC Rallye Deutschland.
Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) obronili piąte miejsce o 10,9 sekundy przed Andreasem Mikkelsenem i Andersem Jaegerem, którzy punktowali po raz pierwszy od kwietniowego Rajdu Argentyny. Spośród fabrycznych kierowców Citroena, C3 WRC do mety na siódmym miejscu dowieźli Craig Breen i Scott Martin. Marijan Griebel i Alexander Rath popisali się ósmym miejscem w domowym rajdzie przy użyciu Citroena DS3 WRC (poprzedniej generacji, którym Sebastien Loeb wygrał 3 rundy WRC).
Czołową dziesiątkę skompletowały najszybsze załogi w WRC 2. Dublet wywalczyła Skoda Motorsport dzięki Janowi Kopeckiemu z Pavlem Dreslerem i Kalle Rovanperze z Jonne Hulttunenem. Na podium zdobyli się Fabio Andolfi z Emanuele Inglesim w Fabii R5 z ACI Team Italia. Na ostatniej próbie czwarte miejsce Kajetanowi Kajetanowiczowi i Maciejowi Szczepaniakowi odebrali Fabian Kreim z Frankiem Christianem. Z kolei po Power Stage’u Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (najszybsi z Polaków na OS18) powrócili na 6. miejsce w WRC 2, dzięki czemu wskoczyli na 4. lokatę w klasyfikacji sezonu.
Na końcowym 14,04-kilometrowym Bosenberg, który stanowił Power Stage, najlepszy czas uzyskali Ogier i Ingrassia, zdobywając 5 bonusowych punktów do klasyfikacji sezonu (dzięki czemu z Niemiec wywożą tylko o 2 mniej niż Neuville). Tylko 0,1 sekundy do mistrzów świata stracili zwycięzcy Rajdu Niemiec, Ott Tanak z Martinem Jarveoją. Na premiowanych lokatach uplasowali się jeszcze Lappi, Breen i Neuville.
Rajd Niemiec 2018 – wyniki na OS18 [Power Stage] (czołówka)
1. | Ogier Sébastien – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
7:15.0 |
2. | Tänak Ott – Järveoja Martin Toyota Yaris WRC |
+0.1 +0.1 |
3. | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
+4.0 +3.9 |
4. | Breen Craig – Martin Scott Citroën C3 WRC |
+4.2 +0.2 |
5. | Neuville Thierry – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
+6.7 +2.5 |
6. | Suninen Teemu – Markkula Mikko Ford Fiesta WRC |
+8.5 +1.8 |
7. | Mikkelsen Andreas – Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC |
+14.8 +6.3 |
8. | Evans Elfyn – Barritt Daniel Ford Fiesta WRC |
+26.6 +11.8 |
9. | Griebel Marijan – Rath Alexander Citroën DS3 WRC |
+27.4 +0.8 |
10. | Kopecký Jan – Dresler Pavel Škoda Fabia R5 |
+30.5 +3.1 |
11. | Rovanperä Kalle – Halttunen J. Škoda Fabia R5 |
+30.8 +0.3 |
12. | Kreim Fabian – Christian Frank Škoda Fabia R5 |
+33.1 +2.3 |
13. | Lefebvre Stéphane – Moreau G. Citroën C3 R5 |
+36.2 +3.1 |
14. | Andolfi Fabio – Inglesi Emanuele Škoda Fabia R5 |
+38.3 +2.1 |
15. | Bonato Yoann – Boulloud Benjamin Citroën C3 R5 |
+40.7 +2.4 |
Rajd Niemiec 2018 – wyniki końcowe (czołówka)
1. | Tänak Ott – Järveoja M. Toyota Yaris WRC |
3:03:36.9 |
2. | Neuville T. – Gilsoul N. Hyundai i20 Coupe WRC |
+39.2 +39.2 |
3. | Lappi Esapekka – Ferm Janne Toyota Yaris WRC |
+1:00.9 +21.7 |
4. | Ogier S. – Ingrassia J. Ford Fiesta WRC |
+1:34.5 +33.6 |
5. | Suninen Teemu – Markkula M. Ford Fiesta WRC |
+2:02.9 +28.4 |
6. | Mikkelsen A. – Jæger A. Hyundai i20 Coupe WRC |
+2:13.8 +10.9 |
7. | Breen Craig – Martin Scott Citroën C3 WRC |
+2:39.1 +25.3 |
8. | Griebel Marijan – Rath A. Citroën DS3 WRC |
+10:41.2 +8:02.1 |
9. | Kopecký Jan – Dresler P. Škoda Fabia R5 |
+13:12.8 +2:31.6 |
10. | Rovanperä K. – Halttunen J. Škoda Fabia R5 |
+13:16.6 +3.8 |
11. | Andolfi Fabio – Inglesi E. Škoda Fabia R5 |
+13:30.9 +14.3 |
12. | Kreim Fabian – Christian F. Škoda Fabia R5 |
+14:03.7 +32.8 |
13. | Kajetanowicz K. – Szczepaniak M. Ford Fiesta R5 |
+14:07.2 +3.5 |
14. | Pieniążek Ł. – Mazur P. Škoda Fabia R5 |
+15:33.2 +1:26.0 |
15. | Ciamin N. – de la Haye T. Hyundai i20 R5 |
+15:34.9 +1.7 |