Zaplecze Rajdowych Mistrzostwach Świata, jak można nazwać cykl WRC 2, to dość poukładana struktura, którą dobrze zobrazował Rajd Wielkiej Brytanii. Totalną dominację posiada jedyny w pełni fabryczny zespół, za którym o sufit uderzają utalentowani prywaciarze, wśród nich mądrze zmierzający ku celom – Łukasz Pieniążek.
18 lat temu Harriego Rovanperę spotkały dwie fantastyczne rzeczy. Podpisał kontrakt z fabrycznym zespołem Peugeota (w pierwszym starcie jedyny raz wygrał w WRC) oraz urodził się jego syn, Kalle. Mało kto spodziewał się wtedy, że może to być w przyszłości zawodnik, który dziś ma wszelkie możliwości, aby stać się kierowcą wszech czasów. Dlaczego ? Ponieważ w wieku 18 lat wyprzedza doświadczeniem rywali (gdy zaczynali kariery w WRC) o ok. dekadę, a jego menedżerem jest Timo Jouhki, którego wszyscy klienci są w zespołach fabrycznych. Kwestią czasu, maksymalnie roku, wydaje się transfer do ekipy wystawiającej auta WRC (podobno Toyoty). Mając przed sobą ok. 20 lat możliwej kariery, rekord Sebastiena Loeba może być poważnie zagrożony.