Kajto w końcu ma program, na który zasłużył. Co wiemy na ten moment?

Kajto w końcu ma program, na który zasłużył. Co wiemy na ten moment?

Kajto w końcu ma program, na który zasłużył. Co wiemy na ten moment?

296 interakcji
Kajto w końcu ma program, na który zasłużył. Co wiemy na ten moment?

Kajetan Kajetanowicz i Maciek Szczepaniak równo w południe w warszawskim hotelu Regent ogłosili plany na nadchodzący sezon. Nasz duet eksportowy zobaczymy w akcji w siedmiu rundach WRC 2 w Volkswagenie Polo GTI R5. Co wiemy na ten moment?

Wyczekiwany przez polskich kibiców moment staje się faktem. Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie WRC 2. Załogę Lotos Rally Team czeka sporo nowych wyzwań i rajdów, ale także przesiadka do nowego samochodu klasy R5.

W kalendarzu złożonym z siedmiu rajdów Polacy używać będą Volkswagena Polo GTI, modelu, który zadebiutował podczas październikowego Rajdu Katalonii – czytamy w informacji prasowej Lotos Rally Team.

Podczas spotkania w Warszawie dowiedzieliśmy się m.in., że samochód Kajta obsługiwany będzie przez Baumschlager Rallye & Racing, zespół założony przez wielokrotnego mistrza kraju i uczestnika rund WRC, Raimunda Baumschlagera.

Kajetan Kajetanowicz: Czy można marzyć? Trzeba. Czy warto wierzyć? Oczywiście. Czy wszystko się spełni? Tego nie wiem, ale jeśli do marzeń i wiary dołożysz ciężką pracę, masz większe szanse niż ci, którzy tego nie zrobią. Proste? Jeśli tak, to działaj! Tak powiedziałem sobie wiele lat temu, a dzisiejszy dzień jest wspaniałą nagrodą. Wielkie marzenia, wielkie wyzwanie, wielkie wsparcie i wielkie podziękowanie. Właśnie spełnia się mój sen – pełny sezon w mistrzostwach świata. Wyzwanie rozpoczynamy od Rajdu Korsyki – zdecydowanie jednej z najtrudniejszych asfaltowych rund na świecie. Bardzo dziękuję za wsparcie, które niesie nam partner strategiczny – Grupa Lotos, a także Delphi Technologies, Driving Experience i Pirelli. Bez was byłyby tylko marzenia. Jestem wdzięczny zespołowi M-Sport Poland za ostatnie pięć wspaniałych lat i wspólne, wielkie sukcesy. Z całym zespołem Lotos Rally Team postaramy się nie zawieść was, naszych fanów i wszystkich Polaków. Jak to zrobimy? Nieustająco będziemy marzyć, wierzyć i ciężko pracować.

Przejdźmy zatem do konkretów. Chyba nikt nie spodziewał się, że będzie aż tak dobrze. Cały sezon WRC 2 – kapitalna informacja. Kajetanowicz i Szczepaniak zaliczą siedem rajdów mistrzostw świata. Wszystko rozpocznie się Rajdem Korsyki – jak Kajto nam powiedział – zrobił zapoznanie tej rundy w zeszłym roku i impreza będzie w jego mniemaniu niezwykle wymagająca.

Co później? Kajto powiedział, że chciałby wystartować w rundach, na których pojawił się w ubiegłym sezonie, a więc w rajdach na Sardynii oraz w Niemczech, Turcji oraz Katalonii. Nie jest to jednak pewne bo Lotos Rally Team nie podjął jeszcze ostatecznych decyzji. Kajto wspominał też m.in. o Rajdzie Portugalii oraz Wielkiej Brytanii, gdzie również w ubiegłym sezonie przeprowadził zapoznanie z trasą.

Co ciekawe, Kajto w rozmowie z nami nie wykluczył także rundy poza kontynentem europejskim. Wydaje się, że trzykrotny mistrz Europy wybierałby pomiędzy Rajdem Argentyny i Rajdem Chile, bo jak wiadomo Australia to już logistycznie i finansowo „inny poziom wtajemniczenia”. Najrozsądniejszym wyborem byłoby Chile, gdyż jest to nowa runda i każdy ma tam równe szanse, nikt nie zna trasy.

Po dwóch rundach WRC 2 liderem mistrzostw świata jest Ole Christian Veiby, który zgromadził 40 punktów. Drugie miejsce ze stratą 15 oczek zajmuje Yoann Bonato, ale on przejechał do tej pory tylko jeden rajd. Warto dodać, że Veiby trasy również przemierza Volkswagenem.

Nadszedł zatem czas na wielkie emocje. Kajetan Kajetanowicz w końcu ma namiastkę programu, na jaki naprawdę zasłużył. As z Ustronia ma aż siedem rund WRC 2 i najlepszy obecnie samochód w tej kategorii do dyspozycji. Chyba wszyscy jesteśmy ciekawi co z tego wyjdzie.

Przeczytaj również