Kajetanowicz ogłasza plany na nowy sezon. Gdzie go zobaczymy?

227 interakcji Przejdź do dyskusji

Kajetanowicz ogłasza plany na nowy sezon. Gdzie go zobaczymy?

Kajetanowicz ogłasza plany na nowy sezon. Gdzie go zobaczymy?

227 interakcji

Już jutro dowiemy się czegoś nowego o planach Kajetana Kajetanowicza na nowy sezon. Trzykrotny mistrz Europy zwołał spotkanie z dziennikarzami, na którym wszyscy zgromadzeni dowiedzą się co aktualnie słychać u kierowcy z Ustronia i jak będą wyglądały nadchodzące miesiące.

Na ten moment mamy więcej pytań, niż odpowiedzi. Spróbujmy zastanowić się jakie są opcje i pospekulujmy, gdzie możemy zobaczyć Kajetana Kajetanowicza w sezonie 2019.

fot. Kajto.pl

CYKL

Tutaj sytuacja jest w miarę klarowna, przynajmniej tak się nam wydaje. Kajetan Kajetanowicz prawdopodobnie po raz kolejny wystartuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Jak co roku, rozmawiało się o różnych cyklach, ale…

fot. Kajto.pl

…ale od pewnego czasu Kajetanowicz podkreślał w rozmowach, że jest bardzo optymistycznie nastawiony do tego co się dzieje i zapowiadał kibicom, że jest dobrze. To może oznaczać tylko tyle, że Kajto dopiął sprawę startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To jednak było proste… zajmijmy się większymi niewiadomymi.

fot. Kajto.pl

SAMOCHÓD

Ostatnie pięć lat startów Kajetanowicza to Ford Fiesta R5. Samochód ten z całą pewnością ma swoje zalety, ale ma też wady i od paru sezonów mówi się o tym, że Fiesta nie jest już aż tak konkurencyjna, a nowa wersja Forda pojawi się dopiero w połowie sezonu.

fot. Kajto.pl

W Fieście Kajto sięgnął po trzy tytuły mistrza Europy i zaliczył swoje pierwsze rajdy w mistrzostwach świata. Niestety w przypadku kilku imprez Fiesta zawodziła kierowcę z Ustronia i pojawiały się problemy techniczne, które przekreślały szanse na dobre wyniki w WRC 2. Pomimo oesowych zwycięstw Kajetanowicz w ubiegłym sezonie nie mógł walczyć o najwyższe lokaty.

fot. Kajto.pl

Jeśli nie Fiesta, to co? Na rynku jest nowy Volkswagen Polo GTI R5, jednak może być problem z jego dostępnością. Zamówienia na ten samochód i jego rezerwacje w poszczególnych zespołach były wykonywane już w ubiegłym sezonie i po prostu nie dla wszystkich Polo jest dostępne. Jest też niesamowicie utytułowana Skoda Fabia R5, ale…

fot. Hyundai Motorsport

…ptaszki ćwierkają, że Kajetanowicz mógłby się skłonić w kierunku Hyundaia i20 R5. O samochodzie rodem z fabryki Hyundai Motorsport w Alzenau plotki krążyły już od dłuższego czasu. Podobno Kajto miał nawet okazję do sprawdzenia tego auta już w ubiegłym sezonie i odbiór miał być bardzo pozytywny.

fot. Hyundai Motorsport

O Hyundaiu mówiło się już po wypowiedzi jego rzecznika ds. programów klienckich, James’a Broomhead’a. – Kajetanowicz jest naturalnie bardzo utalentowanym kierowcą, co pokazały już jego wyniki w ERC i chcielibyśmy zobaczyć go w WRC 2 za kierownicą i20 R5 – mówił rzecznik potwierdzając, że Hyundai nie uruchomi programu fabrycznego, ale będzie chciał zapewnić pełne wsparcie klientom w WRC 2.

KATEGORIA

Wybór jest naturalnie pomiędzy WRC 2, a WRC 2 Pro. Racjonalnym byłoby wskazać tę pierwszą opcję, ale niektórzy twierdzą nawet, że Kajetanowicz mógłby się pojawić w kategorii Pro jako kierowca fabryczny. Którego zespołu?

fot. Kajto.pl

Hyundai Motorsport nie ma obecnie żadnego kierowcy fabrycznego i nie prowadzi programu w WRC 2 Pro. Szokiem dla niektórych było pożegnanie się z Jarim Huttunenem. Junior koreańskiego producenta nie spełnił pokładanych w nim nadziei i Hyundai przerwał program. Czy uruchomienie nowego projektu w WRC 2 Pro już z udziałem Kajetana Kajetanowicza jest możliwe?

fot. Kajto.pl

WRC 2 Pro oczywiście jest możliwe, ale bardziej prawdopodobne wydają się starty w WRC 2, czyli w kategorii dla „prywaciarzy”. Tam Kajetanowicz miałby przede wszystkim większą liczbę rywali i cięższe zadanie do wykonania, ale kierowca z Ustronia przecież nie raz udowadniał, że wie jak szybko jeździć samochodem.

fot. M-Sport

RAJDY

Logika nakazuje stwierdzić, że Kajetanowicz rozpocznie nowy sezon na Rajdzie Korsyki. Dlaczego właśnie w okolicach Bastii Polaka mielibyśmy oglądać po raz pierwszy? Wskazywać może na to termin spotkania z dziennikarzami i ogłaszanie planów.

fot. M-Sport

W poniedziałek, 25 lutego kończy się termin na wysyłanie zgłoszeń do tej imprezy, a prezentacja listy nastąpi w piątek, 8 marca. Kolejną europejską rundą w kalendarzu mistrzostw świata jest Rajd Portugalii, który odbędzie się w okolicach Matosinhos w dniach 30 maja – 2 czerwca. Ciężko podejrzewać, aby Kajetanowicz ogłaszał swoje plany na sezon ponad trzy miesiące przed pierwszym rajdem.

fot. M-Sport

Po Rajdzie Korsyki na liście mogłyby się znaleźć jeszcze imprezy na Sardynii, w Niemczech, Turcji oraz Katalonii – tam Kajto ma już doświadczenie z ubiegłego sezonu i przecież o to chodziło, żeby w 2019 roku na tych rajdach powalczyć.

fot. M-Sport

Mamy już zatem pięć rajdów. Potencjalnie Kajetanowicz chciałby dołączyć do tego jeszcze kilka imprez. Jeśli chodzi o pozostałe europejskie rundy, to zostają Portugalia, Finlandia, oraz Wielka Brytania. Chyba wszyscy byliby usatysfakcjonowani takim programem, zarówno sam Kajto, jak i kibice.

fot. M-Sport

PILOT

Wszystko wskazuje na to, że na prawym fotelu pozostanie Maciek Szczepaniak. Ten w sobotę opublikował na swoim facebook’owym fanpage’u konkurs – na obrazku widniał numer 113 i Szczepaniak pytał co on może oznaczać? Najbardziej doświadczony w WRC polski pilot ma na swoim koncie 112 występów, a więc potencjalny start w Rajdzie Korsyki z Kajetanowiczem byłby tym 113.

fot. Kajto.pl

Naszą teorię potwierdza to, rozwiązanie konkursu nastąpi w poniedziałek o godzinie 15.00, a więc tuż po ogłoszeniu przez Kajetanowicza planów na sezon.

Przeczytaj również