LPG jest wyraźnie tańsze od pozostałych paliw
W Polsce na koniec 2023 roku LPG kosztuje na średnim poziomie około 3 złotych za lit. W tym czasie za benzynę trzeba zapłacić około 6,30 zł/l, a za olej napędowy około 6,50 zł/l. Różnice w cenie z reguły wynoszą ponad 50 procent. Nawet w najbardziej kryzysowym momencie autogazu, kiedy kosztował ponad 3,50 zł/l i tak był on najtańszą opcją dla kierowców. Mało tego – wówczas najbardziej było opłacalne założenie instalacji gazowej, względem pozostałych cen paliw.
Jeżdżąc na LPG jeździmy ekologicznie
Nie od dzisiaj wiadomo, że jazda na LPG jest bardziej ekologiczna niż na benzynie czy oleju napędowym. Spalanie gazu wytwarza znacznie mniejszą emisję toksycznych substancji do atmosfery. Nie wpływa on zatem tak znacząco na powstawanie smogu. Co ciekawe, auta z instalacją gazową bardzo często wykluczane są i tak np. ze stref czystego transportu. To jednak bardziej piętnowanie wszystkich paliw, niż realne patrzenie na sprawę. Zgodnie z modą Unii Europejskiej na piedestale mają stać wyłącznie samochody elektryczne.
Dłuższy zasięg samochodu
Warto zwrócić uwagę na fakt, że posiadając instalację gazową w aucie, pojazd ma znacznie dłuższy zasięg. Biorąc pod uwagę możliwość przejechania na pełnym baku benzyny, a następnie na pełnej butli, można pokonać bez tankowania naprawdę bardzo długi odcinek drogi, przekraczający nawet 1000 kilometrów. To ogromna zaleta, którą nie mogą pochwalić się wszyscy inni.
Tani koszt instalacji gazowej
Za bardzo duży atut uznaje się, że współcześnie w większości pojazdów na benzynę można zamontować instalację gazową. Nie jest to także duży koszt, bowiem wynosi on najczęściej zależnie od modelu pojazdu od 3 do 6 tysięcy złotych. Taki montaż potrafi się bardo szybko zwrócić, przy obecnych cenach paliwa. Zwłaszcza jeżeli ktoś często jeździ,to wydatek wróci po kilkudziesięciu miesiącach. Później jest to już tylko i wyłącznie czysty zysk.
LPG korzystnie wpływa na silnik
Lata temu krążył mit, że autogaz niszczy silniki. Z czasem okazało się, że to informacje nieprawdziwe, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Silnik zasilany LPG nie niszczy się tak szybko, jak w przypadku korzystania z benzyny czy chociażby oleju napędowego. Po tym jak jednostka napędowa pobiera gaz, to zapłon przebiega znacznie łagodniej i jest bardziej efektywny. Ochronna warstwa oleju silnikowego nie jest „spłukiwana” ze ścianek cylindra przez paliwo. Konstruktorzy od wielu lat starają się, aby benzyna również dostawała się do komór spalania w postaci gazowej. To także pokazuje jaką wartość ma LPG na tle pozostałych paliw.