Nowe Renault 4 sporo tańsze od konkurencji

Francuski producent rozpoczął przyjmowanie zamówień na najnowsze Renault 4 E-Tech Electric. To samochód inspirowany klasycznym modelem 4 z dawnych lat. Najnowszy model mierzy 4,14 metra długości i ma dość kwadratowy, pudełkowaty kształt. Takie rozwiązanie ma promować dobrą widoczność zza kierownicy. Cennik rozpoczyna się od 125 000 złotych, co z programem Mój Elektryk 2.0 oznacza, że Polacy będą mogli kupić go za jedyne 85 000 złotych.
Samochód jest więc sporo tańszy od swojej konkurencji. Opel Mokka kosztuje bowiem 153 000 złotych, Ford Puma Gen-E wyceniony jest na 141 000 zł, a Mini Aceman na 139 000 zł.
Wersje wyposażeniowe francuskiego elektryka

Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje silnikowe o mocy odpowiednio 120 i 150 koni mechanicznych. Ponadto, będziemy mogli wybrać spośród trzech wersji wyposażenia: Evolution, Techno oraz Iconic.
Ceny zaczynają się od 125 000 złotych. Za tę kwotę otrzymamy słabszy silnik o mocy 120 koni mechanicznych w wyposażeniu Evolution. Jest ono jednak już całkiem bogate. Mamy m. in. 18-calowe felgi, 7-calowy ekran na desce rozdzielczej, czy 10-calowy ekran multimediów. Możemy liczyć także na czujniki parkowania, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowy, czy różne systemy wspomagania napędu. Ta sama konfiguracja, ale z silnikiem o mocy 150 koni mechanicznych, kosztuje 139 680 złotych.
Wersja Techno będzie kosztowała 148 000 złotych. W bogatszej wersji możemy liczyć już na felgi z lekkich stopów, uchwyty dachowe, czy większy ekran multimediów. Renault ma także zintegrowane wnętrze z ChatemGPT. Najwyższa wersja wyposażeniowa kosztuje z kolei o 8000 złotych więcej.

Renault 4 – wersje silnikowe
Najnowsze Renault 4 korzysta z tej samej platformy, co większy model 5. Dostępny będzie z dwoma silnikami, obydwa napędzającymi wyłącznie przednią oś. Pierwszy o mocy 120 koni mechanicznych ma baterię o pojemności 40 kWh. Jednakże, na jednym ładowaniu powinien pozwolić przejechać do 308 kilometrów. Mocniejsza jednostka pomocy 150 koni mechanicznych ma baterię 52 kWh i 408 kilometrów zasięgu.