Porsche wprowadza duże zmiany w Chinach
Porsche obecnie posiada 138 salonów dealerskich w Chinach. Ale szef tamtejszego oddziału niemieckiej marki, Alexander Pollich ujawnił, że do końca 2026 roku liczba ta zostanie zredukowana do około 100. Producent nie tylko skonsoliduje swoją sieć dealerską, ale także zoptymalizuje lokalne inwestycje. Niemcy porzucą obszary, w których nie można osiągnąć długoterminowej rentowności i skupią się na regionach, które osiągają dobre wyniki. Tu wymieniane są m. in. Szanghaj i Pekin.
Alexander Pollich, Porsche China: – Do końca 2026 roku liczba centrów Porsche w Chinach zostanie skonsolidowana do około 100. Naszym kluczowym celem optymalizacji jest poprawa ogólnej rentowności sieci, co skutkuje sytuacją win-win wśród Porsche, dealerów i klientów.
Szef firmy w Chinach nie powiedział jednak, czy Porsche zadecydowało już, które dokładnie salony zostaną zamknięte. Potwierdził jednak, że marka będzie wspierać partnerstwa dealerów, zapewniając ulgę finansową i oferując różne rodzaje pomocy, donosi China Daily.
Wyniki sprzedażowe niemieckiej firmy spadają
Przez osiem kolejnych lat Chiny były największym rynkiem Porsche. Nawet w 2021 roku Niemcy sprzedali w tym kraju imponujące 95 671 samochodów. To dużo lepszy wynik niż w całej Europie (86 160), czy w Ameryce (70 025). Rok później sprzedaż spadła o 2% wciąż utrzymując się na bardzo dobrym poziomie, ponownie pokonując Europę. Jednakże, w 2023 roku sprzedaż spadła już do 79 283 egzemplarzy, a w tym roku, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy, wyniki były gorsze aż o 29% w ujęciu rok do roku.
Alexander Pollich: – Nigdy nie stronimy od konkurencji. Wśród wyzwań dzisiejszego rynku jesteśmy pewni na jego odporność. Jesteśmy niezłomni w naszym zaangażowaniu w podstawowe wartości Porsche dotyczące sportu i wydajności. Dostosowanie sieci dealerów jest rozsądne. Nie tylko zabezpieczy rentowność sieci, ale także zagwarantuje luksusową i wyłączną usługę dla naszego klienta.
Oprócz zmniejszenia wielkości lokalnej sieci dealerów, niemiecka firma wprowadzi także więcej połączonych technologii w istniejących salonach. Dodadzą też funkcję do aplikacji WeChat, która będzie pozwalać klientom monitorować produkcję i dostarczanie swoich pojazdów w czasie rzeczywistym. Niemcy ustanowią także lokalny dział techniczny, który stworzy funkcje skierowane wyłącznie do kupujących.