Począwszy od przyszłego roku, prywatne zespoły i kierowcy indywidualni będą mogli zgłaszać do rywalizacji samochody WRC w specyfikacji 2017, bez obligatoryjnego zgłoszenia przez zespół fabryczny.
Zgłoszenia te będą jednak poddane specjalnym wymogom i wszystkie będą wymagały potwierdzenia przez Rajdowy Departament FIA. Kierowcy będą musieli również przejechać odpowiednią liczbę kilometrów testowych.
FIA potwierdziła również, że nominowanymi dostawcami ogumienia na sezon 2018 Rajdowych Mistrzostw Świata będą DMACK, Michelin i Pirelli.
Cykl WRC 2 będzie obejmował siedem rund, a sześć najlepszych wyników będzie liczyło się do końcowej klasyfikacji. Jednakże, spośród siedmiu rajdów nie będzie już wymaganych rund, jak miało to miejsce w latach poprzednich.
Kierowcy rywalizujący w samochodach R5, a nie zgłoszeni do mistrzostw WRC 2, będą mogli korzystać z opon dowolnego dostawcy, włączając w to producentów nie nominowanych przez FIA. Ten przepis pozwoli większej liczbie kierowców lokalnych na wzięcie udziału w rajdach WRC.
Od sezonu 2018 porzucone zostanie WRC Trophy, jednak kierowcy będą mogli brać udział w rywalizacji za kierownicą samochodów w specyfikacji 2016.