Stellantis niekwestionowanym liderem
W ubiegłym tygodniu Stellantis N.V. ogłosiło imponujące wyniki osiągnięte przez markę za trzeci kwartał. Region Rozszerzonej Europy z dumą podkreśla swój znaczący wkład w osiągnięcie tych świetnych rezultatów. Bez wątpienia do tego sukcesu przyczynił się wzrost przychodów netto o 5 proc. w porównaniu do zeszłego roku. To dzięki temu Stellantis zdobyła drugą pozycję pod względem sprzedaży na europejskim rynku samochodowym. W trzecim kwartale zdobyła udział w rynku wynoszący 18,3 proc. co jedynie podkreśla silną pozycję firmy.
Na kluczowych rynkach europejskich odnotowano również świetne wyniki sprzedaży. We wrześniu w Niemczech udział Stellantis na rynku wyniósł 14,9 proc. co stanowi najwyższy wynik od prawie trzech lat. Temu sukcesowi towarzyszyły doskonałe wyniki sprzedaży marek Opel oraz JEEP, jak również gamy samochodów dostawczych. W Wielkiej Brytanii sytuacja wyglądała bardzo podobnie – tam udało się uzyskać wynik 14 proc. we wrześniu. W ramach ciekawostki warto powiedzieć o tym, iż firma zanotowała najwyższą miesięczną sprzedaż dzięki bestsellerowi z segmentu B, a konkretniej mówiąc Vauxhall Corsa.
Wzrost na rynku elektrycznym
Grzechem byłoby nie zauważyć, że Stellantis zyskuje coraz większą przewagę i popularność na rynku samochodów elektrycznych. Marka odnotowuje wysoki wzrost sprzedaży o 41 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 roku. W przypadku udziału w rynku w Europie firma osiągnęła 15,3 proc., stając się liderem w różnych segmentach pojazdów elektrycznych (BEV). Ich sprzedaż rośnie w ogromny tempie, co pozwoliło Stellantis uplasować się na drugim miejscu w europejskich rankingach,
„Nie tylko zmniejszyliśmy różnicę w stosunku do liderów rynku w Europie, ale w minionym kwartale wyprzedziliśmy ich na rynku pojazdów elektrycznych” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy. „W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku borykającym się z ciągłymi trudnościami, wykazujemy się odpornością, wydajnością i zwinnością, wykorzystując naszą wyjątkową ofertę produktów w oparciu o zaangażowanie naszych pracowników i naszej sieci dealerów. Dynamika naszej elektryfikacji również wzrosła w październiku i jesteśmy na dobrej drodze, aby podwoić do końca 2024 roku naszą gamę w pełni elektrycznych modeli w ramach naszego planu strategicznego Dare Forward 2030. Przed nami jeszcze długa droga, ale jesteśmy gotowi na przyszłe wyzwania i na sukces w naszej wspólnej podróży”.
Wysoka sprzedaż w październiku. Gdzie Stellantis odniosło największe sukcesy?
W październiku na pięciu kluczowych rynkach europejskich Stellantis odnotowała wysoki wzrost sprzedaży, w porównaniu z rokiem ubiegłym.
- We Francji zanotowano wzrost o 21,3 proc.
- W Niemczech wzrost o 28,9 proc.
- We Włoszech wzrost o 18,2 proc.
- W Hiszpanii wzrost o 6,4 proc.
- W Wielkiej Brytanii wzrost o 6 proc.
W Wielkiej Brytanii marka Vauxhall zajęła pierwsze miejsce w segmencie pojazdów elektrycznych (e-CV), a modele Xauxhall Corsa, Mokka i Vivaro cieszą się popularnością w swoich segmentach samochodów elektrycznych (BEV).