Lamborghini ma duże powody do świętowania. Rekordowe wyniki marki stają się faktem
Obrót Lamborghini po raz pierwszy w historii po trzech kwartałach przekroczył aż 2 miliardy euro. Jest to wzrost o ponad 5 procent w porównaniu z danymi, które zostały udostępnione za rok 2022. Wynik operacyjny wyniósł natomiast 618 miliardów euro, co przewyżyło poziom roku podatkowego 2022, o czym przypomina serwis moto.pl. Po trzech kwartałach 2023 roku firma pobiła też swój rekord, jeśli chodzi o dostawę samochodu. Jak dotąd dostarczono klientom bowiem 7744 auta, co jest wynikiem o 4,2 proc. lepszym w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. To jasno pokazuje, że 2023 rok należy do Lamborghini, które w tym czasie pobiło wiele rekordów.
Wśród najczęściej wybieranych pojazdów marki są modele Urus i Huracan, które zostały wyprzedzane do końca produkcji, czyli drugiej połowy 2024 roku. Przypomnijmy, że po tym czasie oferta producenta będzie już w pełni zelektryfikowana. „Automobili Lamborghini nieustannie pobija kolejne rekordy, co świadczy o trafności podejmowanych przez nas decyzji i zdolności firmy do dostosowywania się do zmian jakie zachodzą w branży. W nadchodzących miesiącach będziemy kontynuować nasz program Direzione Cor Tauri. Jednym z kluczowych etapów jego wdrażania będzie dostarczenie pierwszym klientom hybrydowego modelu Revuelto” – poinformował prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Stephan Winkelmann.
Najwięcej aut Lamborghini zostało dostarczonych w Stanach Zjednoczonych. Na kolejnych miejscach znalazły się takie kraje jak Niemcy, Wielka Brytania, Chiny, Hongkong, Japonia, Bliski Wschód i Włochy. Świetne wyniki sprzedażowe marki mają także odzwierciedlenie, jeśli chodzi o liczbę nowych punktów sprzedaży. W trzecim kwartale 2023 roku podjęto bowiem decyzję o otworzeniu nowych salonów dealerskich, które są od teraz zlokalizowane w Sapporo, Lugano, Weronie oraz Budapeszcie. Tym samym firma obecnie posiada 182 dealerów na 54 rynkach, co jest imponującą liczbą. A z pewnością to dopiero początek, bowiem marka ma ambitne plany na kolejne miesiące.
Tak dobrze jeszcze nie było. Takie wyniki marki to powód do dumy
„Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60. rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy” – podkreśla Stephan Winkelmann, zadowolony z wyników osiągniętych przez markę. „Cieszymy się, że z powodzeniem realizujemy strategię wzrostu marki Lamborghini. Ten korzystny trend wzmacnia nasze przekonanie, że zakończymy bieżący rok z kolejnymi rekordowymi wynikami we wszystkich kluczowych wskaźnikach finansowych, a nasza rentowność utwierdzi pozycję Lamborghini jako jednej z wiodących marek w segmencie luksusowym” – wtóruje mu Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy marki. Jak sami zatem widzicie, marka mimo kryzysu na świecie, ma duże powody do optymizmu, bowiem wyniki są lepsze niż nigdy dotąd.