Lexus NX najczęściej wybieranym modelem marki w Polsce. Odświeżona wersja SUV-a zachwyca technologią i osiągami

Lexusa nie trzeba nikomu przedstawiać. Popularny producent motoryzacyjny pochwalił się, że model NX jest najczęściej wybieranym egzemplarzem marki w Polsce. Do tego sukcesu w dużym stopniu przyczyniła się odświeżona wersja SUV-a drugiej generacji, która zachwyca zarówno osiągami, jak i technologią. Statystyki udostępnione przez firmę wskazują na to, że zdecydowana większość sprzedanych NX-ów to auta bardzo bogato wyposażone. W dzisiejszym artykule nie tylko dowiecie się o nich czegoś więcej, ale przy okazji poznacie, jakie to funkcje oferują wspomniane pakiety. Zainteresowani? W takim razie zaczynajmy. 

Lexus NX najczęściej wybieranym modelem marki w Polsce. Odświeżona wersja SUV-a zachwyca technologią i osiągami
Podaj dalej

Lexus NX najczęściej wybieranym modelem marki w Polsce

Fot. Lexus

Lexus NX zadebiutował na polskim rynku 10 lat temu i od tego czasu marka sprzedała 18 320 egzemplarzy obu generacji tego modelu. Zeszły rok był wyjątkowo udany dla luksusowego SUV-a. Osiągnął on bowiem rekordową liczbę sprzedaży, wynoszącą 3980 sztuk, co stanowi niemal dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. W dzisiejszym artykule skupimy się na drugiej generacji popularnego samochodu. W końcu to ona otworzyła nowy rozdział w historii Lexusa. 

Druga generacja modelu Lexus NX pojawiła się na polskim rynku w 2022 roku, stanowiąc pionierski krok w odświeżeniu oferty SUV-ów i crossoverów. Otworzył on nowy rozdział w historii firmy, łącząc charakterystyczny i elegancki design z najwyższą jakością wykonania oraz najlepszymi materiałami, wspierając się najnowocześniejszymi technologiami. To one w gruncie rzeczy przyczyniły się do sporego sukcesu pojazdu. NX wprowadził nowatorską koncepcję wnętrza, która łączy intuicyjną obsługę z najnowszym systemem multimedialnym. To jednak dopiero początek. Dodatkowo, w aucie pojawiły się: 

  • elektroniczne klamki, zabezpieczone systemem umożliwiającym otwarcie drzwi w sytuacji potencjalnego zagrożeniu z tyłu, 
  • pakiet systemów bezpieczeństwa trzeciej generacji Lexus Safety System +. 

To pierwszy egzemplarz Lexusa z hybrydowym napędem

Fot. Lexus

Mówimy tu o modelu, który stał się pierwszym pojazdem Lexusa wyposażonym w hybrydowy napęd typu plug-in. Niejednokrotnie nagrodzono go w międzynarodowych konkursach za swoją wysoką wydajność. NX 450h+ jest napędzany przez 2,5 litrowy silnik spalinowy, napęd elektryczny oraz hybrydową przekładnię, które współpracują z baterią o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc tego układu wynosi 309 KM, umożliwiając kierowcom przyspieszenie auta od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. Potężna bateria litowo-jonowa i efektywny układ, sprawiają, że zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym sięga 70-74 km według normy WLTP. Wydajność tego układu przekłada się na niskie zużycie paliwa, wynoszące od 0,9 l/100 km według cyklu WLTP. 

W ofercie SUV-a dostępna jest również wersja klasycznej hybrydy, NX 350h. Ten model o łącznej mocy 243 KM dostępny jest zarówno z napędem na przód, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. NX 350h charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa od 5,6 l/100 km w wariancie przednionapędowym, oraz do 5,9 l/100km z napędem AWD. Ten ostatni wybierany jest najczęściej przez klientów popularnego producenta, stanowiąc 57 proc. sprzedaży. 

Wersja wyposażenia ciesząca się największą popularnością 

Fot. Lexus

Choć Lexus NX dostępny jest na naszym rynku w pięciu różnych wersjach wyposażenia, to tylko jeden z nich znacząco wybija się na tle sprzedażowym. Mowa tu o NX w wersji Prestige, która stanowi 58 proc. sprzedaży, oferując standardowe wyposażenie, takie jak: 

  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • reflektory LED,
  • kamera cofania,
  • czujniki parkowania,
  • system multimedialny z 9,8-calowym ekranem,
  • nawigację w chmurze, 
  • asystent głosowy Lexus Concierge,
  • podgrzewane i elektryczne fotele, 
  • inteligentny kluczyk.

Cena modelu NX 350h z napędem na przód, wyposażonego w te opcje, zaczyna się od 228 000 złotych. 

W poprzednim roku kierowcy, którzy decydowali się na wersję Prestige Lexusa NX często decydowali się na dodatkowe pakiety. Najczęściej wśród nich znajdowały się Design i Tazuna, rozszerzające standardowe wyposażenie o elementy, takie jak: 

  • 14-calowy ekran systemu multimedialnego, 
  • 10-calowy wyświetlacz Head-Up Display (HUD),
  • system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM), 
  • podgrzewaną kierownicę z panelem sterującym, 
  • 20-calowe felgi. 

W przypadku modelu NX 350H z rozbudowanym wyposażeniem przyjdzie nam zapłacić od 263 500 złotych, natomiast NX 450h+ z tą opcją zaczyna się już od 306 900 złotych. 

 

Przeczytaj również