Nagrodzony, bezkonkurencyjny Opel Vivaro-e HYDROGEN

Furgon zasilany ogniwami paliwowymi z taką samą przestrzenią ładowania, co model z tradycyjnym napędem? To właśnie jest Opel Vivaro-e HYDROGEN. Jedno szybkie i wygodne tankowanie wodorem wystarczy na nawet 400 km podróż. Ta niezwykle praktyczna, a zarazem ekologiczna koncepcja otrzymała nagrodę środowiskowo-energetyczną w 40. edycji „KS Energie und Umweltpreis”.

Nagrodzony, bezkonkurencyjny Opel Vivaro-e HYDROGEN
Podaj dalej

Wyjątkowy projekt modelu Opel Vivaro-e HYDROGEN

Wersja HYDROGEN idealnie nadaje się do pokonywania długich dystansów oraz zapewnia szybki czas tankowania. Oparty na Vivaro-e, „Międzynarodowym Vanie Roku 2021”, elektryczny furgon zasilany jest przez ogniwa paliwowe.

Za sprawą dokładnie przemyślanej budowy układu przestrzeń ładunkowa jest równie duża, jak u Vivaro z tradycyjnym napędem. Elektryczny silnik i cały system ogniw paliwowych bez przeszkód zmieściły się pod maską pojazdu. Dodatkowo miejsce akumulatora z Vivaro-e zajęły trzy 700 barowe zbiorniki wodoru o pojemności 4,4 kg.

Ogniwo paliwowe, które ma moc 45 kW, daje możliwość spokojnej jazdy po dłuższych odcinkach autostrady. Co więcej, dodatkowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh zapewnia moc potrzebną przy zmianie prędkości. Zasięg modelu HYDROGEN wynosi 400 km, a tankowanie zajmuje jedynie 3 minuty. Furgon daje do dyspozycji 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej oraz udźwig 1000 kg. Dodatkowo może on holować przyczepę o takiej samej masie. Pojazd jest dostępny z nadwoziem w rozmiarach M i L, czyli o długości 4,95 m lub 5,30 m. Pierwszym użytkownikiem Opla Vivaro-e HYDROGEN jest klient flotowy Miele, niemiecki producent sprzętu AGD klasy premium.

Tegoroczna edycja rozdania nagród „KS Energie und Umweltpreis”

Na zorganizowanej w Monachium uroczystości wręczenia nagród prof. dr inż. Dieter Anselm, rzecznik jury automobilklubu KS, powiedział: „Jesteśmy przekonani, że pojazdy z silnikami elektrycznymi i ogniwami paliwowymi, podobnie jak pojazdy elektryczne zasilane z akumulatorów litowo-jonowych, mają przed sobą wielką przyszłość. Dlatego też chcielibyśmy nagrodzić firmę Opel, która już stosuje tę innowacyjną koncepcję napędu”. Patronem nagrody jest niemieckie Federalne Ministerstwo Spraw Gospodarczych i Działań Klimatycznych.

„Wodorowe ogniwa paliwowe umożliwiają odpowiedzialną środowiskowo eksploatację pojazdów bez kompromisów. Cieszymy się więc z przyznanej nam przez KS nagrody środowiskowo-energetycznej za model Opel Vivaro-e HYDROGEN. W Rüsselsheim mamy ponad 20 lat doświadczenia w projektowaniu pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Zamierzamy umacniać naszą czołową pozycję, między innymi poprzez wprowadzanie tej technologii w dużych modelach dostawczych od 2024 r.” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor ds. operacyjnych Stellantis w regionie rozszerzonej Europy, odpowiedzialny również za pilotażową komercjalizację produkowanych przez firmę pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Nagrodę odebrał Peter Kuhn, dyrektor Grupy ds. lekkich pojazdów użytkowych w firmie Opel, w obecności 100 gości, w tym polityków, przedstawicieli władz lokalnych oraz dziennikarzy.

To już 40. edycja nagród  automobilklubu KS w historii plebiscytu. Nagroda energetyczno-środowiskowa przyznawana jest od 1981 roku za innowacyjne technologie, koncepcje oraz rozwiązania chroniące środowisko w branży motoryzacyjnej.

 

 

 

Przeczytaj również