Nowy Volkswagen Golf na 50-lecie kultowego modelu. Jakie zmiany wprowadzają Niemcy?

Volkswagen zaprezentował poliftowego Golfa na europejski rynek. Kultowy samochód otrzyma także specjalną edycję limitowaną z okazji 50-lecia popularnego modelu. Samochód jest dostępny już dziś na zamówienie w przedsprzedaży na wszystkich europejskich rynkach. Niestety, ale oprócz ważnych zmian i aktualizacji, pojawią się także wyższe ceny. 

nowy-volkswagen-golf-50-lecie
Podaj dalej

50 lat kultowego Golfa 

nowy-volkswagen-golf-50-lecie
fot. VW

Volkswagen w tym roku świętuje 50-lecie debiutu Golfa, dlatego też na rynek wypuszcza specjalnego Golf Ediiton 50. Opiera się on na najwyższym poziomie wyposażenia i zawiera kilka charakterystycznych cech upamiętniających to wydarzenie. Dodatki obejmują odznaki „50” na słupkach B, czy dyskretne emblematy „Edition 50” na bokach i kierownicy. 

Są także znaczne ulepszenia zewnętrzne, takie jak 18-calowe ulgi, pasek LED na przednim grillu, czy zabarwione tylne szyby. Wewnątrz znajdziemy ciekawe detale takie jak pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej. 

nowy-volkswagen-golf-50-lecie
fot. VW

W standardzie znajdzie się 12,9-calowy system multimediów z nawigacją, system key-less, asystent głosowy, czy wybór profilu napędowego. W opcjonalnym pakiecie Plus znajdziemy panoramiczny szyberdach, head-up display, czy reflektory LED Matrix. 

Oprócz tego, Volkswagen zaprezentował także szereg podstawowych modeli i opcji wyposażenia. Mamy więc do wyboru trzy segmenty – podstawowy, średni oraz flagowy. W niemieckim konfiguratorze podstawa dostępna jest z 15-calowymi stalowni kołami. Ale auto nadal ma takie funkcje jak reflektory LED, czy bezprzewodowy Apple CarPlay. 

Volkswagen ujawnia także silniki 

nowy-volkswagen-golf-50-lecie
fot. VW

W najtańszej wersji będziemy mieli dostępne niezelektryfikowane jednostki 1.0 TSI oraz 1.5 TSI w połączeniu z 6-biegowym manualem. Łagodne hybrydy 1.0 ETSI oraz 1.5 ETSI połączone zostały z 7-biegowym automatem DSG. Oba silniki 1-litrowe generują 1115 KM, natomiast mocniejsze jednostki dysponują mocą 150 KM. 

VW potwierdził też, że w przyszłości pojawią się zaktualizowane jednostki napędowe. Najprawdopodobniej będą one obejmować hybrydy plug-in. Te pozwalają na znaczny wzrost zasięgu przy zerowej emisji. Powinien pojawić się także stary, dobry diesel. Najprawdopodobniej będzie to łabędzi śpiew dla silnika wysokoprężnego. Oczywiście nie zabraknie też sportowych wersji GTI oraz R. 

Niestety będzie drożej 

nowy-volkswagen-golf-50-lecie
fot. VW

Nowy Golf jest już dostępny na europejskich rynkach. Ceny w Niemczech zaczynają się od 27 180 euro za podstawę w hatchbacku oraz 28 280 euro za kombi. Oznacza to podwyżkę cen przypisywanym inflacji oraz nowym funkcjom.

Wysoka specyfikacja Edition 50 zacznie się od 36 820 euro w Niemczech. Ta wersja jest dostępna tylko z mocniejszymi silnikami o pojemności 1,5 litra. Od czasów debiutu w 1974 roku Niemcy sprzedali ponad 37 milionów egzemplarzy Golfa. 

Przeczytaj również