Nowy SUV z 400-konnym silnikiem V6 zaprezentowany. Jest naszpikowany technologią i wygląda świetnie

Nowy SUV z trzema rzędami siedzeń zaprezentowany. Ford pokazał właśnie najnowszą generację Explorera z większymi ekranami, ale bez wersji hybrydowej. Jeden z najbardziej popularnych modeli w swojej klasie jest na rynku od 2019 roku i właśnie doczekał się bardzo poważnego faceliftingu. Klienci w Stanach Zjednoczonych mogą już zacierać ręce. 

2025-Ford-Explorer-ST-2-1536x854
Podaj dalej

Ogromny SUV od Forda otrzymał zupełnie nowe oblicze i gruntownie przerobione wnętrze. Nie zabrakło także widocznych gołym okiem zmian na zewnątrz. Subtelne dodatki przypominają nieco Explorera przeznaczonego na rynek chiński. We wnętrzu znajdziemy natomiast większy, aż 13,2-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego. Choć większość opcji układu napędowego pozostaje bez zmian, Ford wycofał wariant hybrydowy. 

2025-Ford-Explorer-ST-2-1536x854
fot. Ford

SUV otrzymał nowy wygląd 

Na pierwszy rzut oka widzimy już zupełnie nowy, zmodernizowany przód. Ford zastosował znacznie większą osłonę chłodnicy, a po bokach mniejsze reflektory LED. Zmienione zostały także wloty powietrza na zderzaku. Profil samochodu wygląda właściwie tak samo jak w obecnym Explorerze. Ale tylne światła mają ostrzejszą grafikę i sięgają aż do przeprojektowanej tylnej klapy. 

SUV będzie dostępny w wersjach wyposażenia Active, ST-Line, Platinum oraz ST. Każda z nich ma wyjątkowe dla siebie osłony chłodnicy i różne felgi, które je wyróżniają. Wydaje się również, że w przyszłości Ford wprowadzi także wersję Timberline. Będzie ona przeznaczona dla klientów chcących brać swojego SUV-a w teren. 

Lista nowości jest długa 

2025-Ford-Explorer-ST-2-1536x854
fot. Ford

Explorer po lifcie dostępny będzie także z zupełnie nowym lakierem Vapor Blue Metallic. Będzie on dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia oprócz Platinum. Ponadto, wersja ST zyskała opcję czarnego dachu i nowy zestaw 21-calowych felg. Klienci wersji ST oraz ST-Line mogą wziąć udział w specjalnym programie szkoleń Ford Performance Racing Schools. 

SUV po lifcie otrzyma także gigantyczne zmiany we wnętrzu. Ford ma całkowicie przeprojektowaną deskę rozdzielczą, która została przesunięta do przodu. Dzięki temu pasażerowie mają więcej miejsca. Centralnym elementem jest nowy ekran dotykowy o przekątnej 13,2 cala. Do tego mamy 12,3-calowy zestaw wskaźników. 

2025-Ford-Explorer-ST-2-1536x854
fot. Ford

Nowy ekran jest wyposażeniem standardowym, a multimedia oparte są na systemie Google. Współpracuje on bezprzewodowo z Apple CarPlay/Android Auto. Pasażerowie mogą oglądać filmy lub grać w gry wideo na ekranie głównym. A zestaw wskaźników zyskał możliwość wyświetlania mapy. 

Lepsze materiały i te same silniki 

2025-Ford-Explorer-ST-2-1536x854
fot. Ford

Amerykański producent twierdzi, że poprawił jakość materiałów w 7-miejscowej kabinie Explorera. Ponadto, na konsoli środkowej znajdziemy podwójne podkładki do bezprzewodowego ładowania, osiem portów USB-C i trzy gniazda 12 V. 

Pomimo tych wszystkich zmian, inżynierowie Forda wprowadzili tylko minimalne zmiany w technologii Explorera. W podstawie znajdziemy 2,3-litrowy EcoBoost o mocy 300 KM i momencie obrotowym 420 Nm. W mocniejszych wersjach będziemy mieli do wyboru silnik EcoBoost V6 o mocy 400 KM i momencie 563 Nm. Mocniejszy silnik dostępny będzie opcjonalnie w bardziej luksusowym wyposażeniu Platinum.

2025-SUV-Ford-Explorer-ST-2-1536x854
fot. Ford

Przeczytaj również