Nowy SUV produkowany w Polsce będzie miał inną moc. Producent "pomylił się" aż o 39 KM

To dosyć niecodzienna sytuacja, gdy producent kilka tygodni po oficjalnym odsłonięciu i zapowiedziach swojego samochodu, ogłasza, że jednak jego moc będzie zupełnie inna. Zupełnie nowy SUV produkowany w Polsce – Alfa Romeo Junior – nie będzie miał jednak pierwotnie zapowiedzianych 237 koni mechanicznych. Włosi zapowiedzieli zmiany po rozpoczęciu fazy testów dynamicznego rozwoju i tuż przed początkowymi testami na drogach. 

suv-alfa-romeo-junior
Podaj dalej

SUV będzie miał inną moc niż zapowiadano

suv-alfa-romeo-junior
fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo opublikowała zmienione specyfikacje dla swojego nadchodzącego modelu Junior Veloce EV. Po tym, jak Włosi ukończyli pierwszą fazę programu dynamicznego rozwoju, okazało się, że ich SUV będzie mocniejszy niż pierwotnie zakładano. Według producenta „Testy wykazały, że moc silnika elektrycznego wyniesie 278 koni mechanicznych”. 

Tym samym SUV będzie miał taką samą moc jak inne auta z gamy Veloce – Giulia, Stelvio i Tonale. Firma ujawniła również liczbę momentu obrotowego, która wynosi całkiem imponujące 345 Nm. W jaki sposób jednak producent nie docenił własnego pojazdu elektrycznego i to aż o 39 koni mechanicznych?

suv-alfa-romeo-junior
fot. Alfa Romeo

Różnica między 237 a 278 koni mechanicznych jest dość znacząca. Tym bardziej, jeśli SUV włoskiego producenta ma mieć sportową charakterystykę. Początkowo Włosi dzielili pojedynczy silnik elektryczny z blisko spokrewnionym Abarthem 600E oraz supermini Lancią Ypsilon HF. Może więc okazać się, że również ci producenci zrzeszeni pod skrzydłami Stellantis będą uaktualniali swoje specyfikacje. A może też będą trzymać się oryginalnych 237 koni mechanicznych. 

Czym charakteryzuje się Alfa Romeo Junior?

suv-alfa-romeo-junior
fot. Alfa Romeo

SUV, który zasłynął początkowo z dość niespodziewanej zmiany nazwy z Milano na Junior, będzie miał także wersję Veloce. Sportowa odmiana będzie miała zawieszenie obniżone o 25 mm w porównaniu z innymi specyfikacjami. Samochód dostanie także przednie i tylne stabilizatory poprzeczne. Ponadto możemy spodziewać się aż 20-calowych felg. 

Włosi zapowiadają, że prowadzenie samochodu będzie „najbardziej bezpośrednim w segmencie”, a większe hamulce w rozmiarze 380 mm z przodu mają być odpowiedzialne za skuteczne i dynamiczne wytracanie prę∂kości. 

suv-alfa-romeo-junior
fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo twierdzi, że wszystkie te zmiany w Veloce pozwolą SUV-owi zaoferować „wiodącą w klasie” dynamikę jazdy, na równy z wycofanymi już ze sprzedaży hatchbackami GIulietta i MiTo. Kolejnym etapem dla SUV-a będzie pierwsza runda testów na drogach. 

Przeczytaj również