Nowy, super wydajny 3-litrowy Diesel z Chin to prawdziwa rewolucja. Mocniejszy i bardziej eko

Chińscy producenci nie zatrzymują się ani na chwilę. I choć kolejne nowości w postaci elektryków, hybryd, czy nawet samochodów z silnikami benzynowymi już nas nie dziwią, o tyle silnik typu Diesel wciąż jest wyjątkiem. Do tej pory był to teren zarezerwowany głównie dla europejskich producentów, a mówiąc Diesel myśleliśmy Niemcy. Teraz jednak może się to zmienić. 

gwm-nowy-silnik-typu-diesel
Podaj dalej

Całkowicie nowy Diesel z Chin

gwm-nowy-silnik-typu-diesel
fot. GWM

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o firmie Great Wall Motors, która na rynek zamierza wprowadzić silnik benzynowy V8. Teraz okazuje się jednak, że firma GWM opracowuje także zupełnie nowy silnik typu Diesel. Będzie miał on pojemność 3 litrów, lepsze osiągi i możliwości holowania a także dużo mniejsze spalanie. 

Podczas gdy większość marek rezygnuje z diesli i zmniejsza liczbę dostępnych silników, GWM robi dokładnie na odwrót. Najpierw dowiedzieliśmy się o benzynowym V8 o pojemności 4 litrów. Teraz GWM podrzuca nam kolejną rewelację w postaci silnika typu Diesel.

Dyrektorzy GWM potwierdzili, że nowy, czterocylindrowy, 3-litrowy silnik turbodiesla będzie dużo mocniejszy i bardziej wydajny niż obecne jednostki 2-litrowe oraz 2,4-litrowe. Na chwilę obecną nie znamy żadnych szczegółowych informacji ani statystyk dotyczących nowego silnika. Chińska marka podała jednak do informacji, że nowy silnik początkowo będzie oferowany w Australii w odświeżonym pickupie Cannon Alpha. Jednostka trafi jednak także pod maski osobowych SUV-ów. 

gwm-nowy-silnik-typu-diesel
fot. GWM

Ma być mocniejszy i bardziej eko

Przewodniczący GWM Jack Wei potwierdził pojawienie się całkowicie nowego silnika, gdy australijscy dziennikarze zapytali go o plany dotyczące silników wysokoprężnych: – W wielu krajach mamy już silniki diesla o pojemności 2 i 2,4 litra. Te dwa silniki zostały zaprojektowane na tej samej platformie. Teraz opracowujemy silnik diesla o pojemności 3 litrów. Wydajność tego silnika będzie jeszcze lepsza. Z lepszą oszczędnością paliwa, a także niższymi emisjami. 

Wei dodał, że silnik typu Diesel będzie „nową generacją silnika wysokoprężnego”. Jednostka ma być oparta na zupełnie innej architekturze niż dotychczasowe silniki. Wszystko wskazuje na to, że GWM będzie konkurował m. in. z 3-litrowym turbodieslem V6 Forda Rangera. 

gwm-nowy-silnik-typu-diesel
fot. GWM

– Nie ścigamy żadnej marki ani nie próbujemy ich naśladować, czy kopiować. OStatecznie to klient kupuje nasze pojazdy, dlatego też chcemy oprzeć nasze decyzje na doświadczeniu klienta i ogólnym pragnieniu klientów. 

GWM twierdzi, że zobowiązuje się do oferowania szerokiej gamy opcji układów napędowych. Od benzyny i oleju napędowego po hybrydę i elektryki. Mając na celu zaspokojenie zróżnicowanych potrzeb zarówno kierowców miejskich poszukujących wydajności, jak i nabywców wiejskich wymagających trwałości i możliwości dalekiego zasięgu.

Przeczytaj również