Nowy stylowy SUV za jedyne 113 750 zł. W teście dziennikarzy (bez hybrydy) spalił tylko 4,1 l/100 km

Ten nowy stylowy SUV łączy w sobie cechy wielu różnych samochodów. To trochę crossover, trochę hatchback, trochę sedan. Może więc rywalizować z wieloma samochodami na rynku, na przykład ze Skodą Octavia. Przy cenie zaczynającej się od 113 000 złotych i dostępności w Polsce od ręki, SUV może okazać się świetną alternatywą dla wielu bardziej popularnych modeli w naszym kraju. 

citroen-c4-x-suv
Podaj dalej

Atrakcyjny francuski SUV za niewielkie pieniądze

citroen-c4-x-suv
fot. Stellantis

Citroen C4 X to SUV, którego ceny w polskich salonach zaczynają się już od 113 000 złotych. Już samo to w sobie stanowi ciekawą ofertę, a teraz jeszcze włoscy dziennikarze postanowili sprawdzić jego spalanie w prawdziwym świecie. I wynik jest naprawdę zaskakujący. Czysto benzynowa wersja może osiągać takie same rezultaty jak hybryda. 

Dziennikarze sprawdzili samochód z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 131 KM w połączeniu z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. SUV w teście prawdziwego spalania na liczącej 360 kilometrów trasie z Rzymu do Forli zanotował doskonałą średnią na poziomie 4,1 l/100 km. 

Co ciekawe, jak wspomnieliśmy wyżej, francuski SUV nie korzysta z żadnej formy elektryfikacji. Wersja benzynowa jest zatem lżejsza od swoich konkurentów. A wyniki spalania są porównywalne, o ile w niektórych przykładach nawet nie lepsze. 

citroen-c4-x-suv
fot. Stellantis

Spalanie jest wyjątkowo niskie jak na te gabaryty 

Samochód dzięki swoim wymiarom można porównać do wielu innych modeli. Podobne wyniki osiągnęły w testach prawdziwego spalania Volkswagen Golf 1.5 (4,15 l/100 km), Fiat Tipo Hybrid 130CV (4,25 l/100 km), czy Audi A3 Sedan 35 TFSI S Tronic (4,3 l/100 km). 

Niewiele samochodów z segmentu kompaktowego osiągnęło lepsze wyniki niż francuski SUV. Skoda Octavia 1.0 e-TEC DSG zanotowała spalanie na poziomie 4,05 l/100 km. Podobnie Hyundai i30 z silnikiem 1.0 T-GDDI 120 CV 48V (3,9 l/100 km). Wszystkie miały jednak silniki połączone z łagodną hybrydą. 

citroen-c4-x-suv
fot. Stellantis

Samochód, który testowali włoscy dziennikarze to Citroen C4 X Puretech 130 S&S EAT8 Max. To górna oferta, która obejmuje m. in. 18-calowe felgi w standardzie, przyciemnione tylne szyby, czy dostęp bezkluczykowy. Z tym silnikiem francuski samochód zaczyna się jednak od 129 050 złotych. W Polsce w wersji podstawowej dostaniemy ten sam silnik, ale dostrojony tylko do 100 koni mechanicznych bez automatycznej skrzyni biegów. Powinien on jednak osiągać podobne rezultaty jeśli chodzi o spalanie.

Przeczytaj również