Atrakcyjny francuski SUV za niewielkie pieniądze
Citroen C4 X to SUV, którego ceny w polskich salonach zaczynają się już od 113 000 złotych. Już samo to w sobie stanowi ciekawą ofertę, a teraz jeszcze włoscy dziennikarze postanowili sprawdzić jego spalanie w prawdziwym świecie. I wynik jest naprawdę zaskakujący. Czysto benzynowa wersja może osiągać takie same rezultaty jak hybryda.
Dziennikarze sprawdzili samochód z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 131 KM w połączeniu z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. SUV w teście prawdziwego spalania na liczącej 360 kilometrów trasie z Rzymu do Forli zanotował doskonałą średnią na poziomie 4,1 l/100 km.
Co ciekawe, jak wspomnieliśmy wyżej, francuski SUV nie korzysta z żadnej formy elektryfikacji. Wersja benzynowa jest zatem lżejsza od swoich konkurentów. A wyniki spalania są porównywalne, o ile w niektórych przykładach nawet nie lepsze.
Spalanie jest wyjątkowo niskie jak na te gabaryty
Samochód dzięki swoim wymiarom można porównać do wielu innych modeli. Podobne wyniki osiągnęły w testach prawdziwego spalania Volkswagen Golf 1.5 (4,15 l/100 km), Fiat Tipo Hybrid 130CV (4,25 l/100 km), czy Audi A3 Sedan 35 TFSI S Tronic (4,3 l/100 km).
Niewiele samochodów z segmentu kompaktowego osiągnęło lepsze wyniki niż francuski SUV. Skoda Octavia 1.0 e-TEC DSG zanotowała spalanie na poziomie 4,05 l/100 km. Podobnie Hyundai i30 z silnikiem 1.0 T-GDDI 120 CV 48V (3,9 l/100 km). Wszystkie miały jednak silniki połączone z łagodną hybrydą.
Samochód, który testowali włoscy dziennikarze to Citroen C4 X Puretech 130 S&S EAT8 Max. To górna oferta, która obejmuje m. in. 18-calowe felgi w standardzie, przyciemnione tylne szyby, czy dostęp bezkluczykowy. Z tym silnikiem francuski samochód zaczyna się jednak od 129 050 złotych. W Polsce w wersji podstawowej dostaniemy ten sam silnik, ale dostrojony tylko do 100 koni mechanicznych bez automatycznej skrzyni biegów. Powinien on jednak osiągać podobne rezultaty jeśli chodzi o spalanie.