Nowy pickup z Chin zaprezentowany. Ma dużego Diesla i niską cenę

Chińska firma JAC Motors zaprezentowała nowego, niedrogiego JAC T9. Chiński pickup ma pod maską silnik wysokoprężny, ale będzie dostępny również w wersji wyłącznie elektrycznej. Na chwilę obecną model ten zostanie wprowadzony na australijski rynek, jednak w przyszłości możemy spodziewać się go także na europejskich drogach. W jego przypadku kluczowa jest oczywiście cena. 

nowy-pickup-jac-t9
Podaj dalej

Nowy pickup z Chin wjeżdża na rynek

nowy-pickup-jac-t9
fot. JAC

JAC Motors to najnowszy chiński producent, który dołączył do walki o „zachodnie” rynki. Pickup średniej wielkości ma rywalizować m. in. z Fordem Rangerem, czy Toyotą Hilux. To zresztą najlepiej sprzedające się samochody z tej kategorii w Australii. Nieco ponad dekadę temu praktycznie nie było chińskich producentów na rynku. Dziś JAC Motors dołącza do takich graczy jak MG, czy LDV.

Pickup w Chinach sprzedawany jest pod nazwą Hunter. Istnieje na rynku już od 2021 roku, a w tym powinien pojawić się lifting. Jednakże, jego wytrzymałe nadwozie robi wrażenie, z masywną osłoną chłodnicy, dzielonymi reflektorami LED otoczonymi plastikową okładziną i wyraźnymi emblematami JAC.

We wnętrzu znajdziemy inspiracje kabinami Subaru. Mamy więc wyraźny ekran na konsoli środkowej. Najważniejsze elementy takie jak 7-calowy zestaw wskaźników, 10,4-calowy wyświetlacz multimediów, czy kamerę 360 stopni. Jest też skórzana tancerka, bezprzewodowe ładowania czy podgrzewane tyle fotele. 

fot. JAC

Co ważne, pod maską konkretny Diesel

Pickup jest zbudowany na tej samej podstawie co mniejsze modele T6 i T8. Model napędzany jest 2-litrowym dieslem o mocy 168 koni mechanicznych. Jednostka dysponuje momentem 410 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF połączonej ze skrzynią rozdzielczą niskich przełożeń BorgWarner i elektronicznie blokowanym tylnym mechanizmem różnicowym.

Oprócz wariantu z silnikiem Diesla pickup ma być także w pełni elektryczny. Istnieje duża szansa, że pojawi się on jeszcze w tym roku. Z raportów wynika, że elektryczna ciężarówka będzie miała dwa silniki elektryczne i akumulator o pojemności 88 kWh. Ale rywalami w Australii będą tacy czołowi gracze jak Toyota Hilux, czy Ford Ranger. 

nowy-pickup-jac-t9
fot. JAC

Xiang Xingchu, globalny prezes JAC Group, podzielił się ambitnymi celami: – JAC T9 będzie importowany i dystrybuowany przez LTS Auto, mającą ponad 40 dealerów w całym kraju. Docelowym celem jest 10 000 pojazdów w pierwszym roku, a następnie 40–50 000, gdy będziemy mieć więcej modeli.

Przeczytaj również