Nowy pakiet Toyoty

W ten weekend uwaga fanów motosportu skieruje się w stronę miejscowości Nürburg, gdzie na słynnym torze Nürburgring rozegra się czwarty wyścig z serii FIA World Endurance Championship. Będą to pierwsze zawody po dramatycznym 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, w którym Toyota utraciła prowadzenie w ostatnich minutach z powodu awarii.

Nowy pakiet Toyoty
Podaj dalej

fot. Toyota
fot. Toyota

Po 24 godzinach zaciętej walki załogi Davidson – Buemi – Nakajima, którzy na zmianę prowadzili Toyotę TS050 Hybrid #5, na przedostatnim okrążeniu Kazuki Nakajima zgłosił, że jego samochód stracił moc. Awaria złącza w układzie dolotowym silnika spowodowała utratę sterowania turbosprężarką, a w konsekwencji brak doładowania i spadek mocy. Wskutek tego pojazd nie zmieścił się w limicie czasu dla jednego okrążenia i po wielogodzinnym utrzymywaniu prowadzenia nad samochodami Audi, Porsche i bliźniaczym TS050 #6, został zdyskwalifikowany. Pierwsze miejsce zajął bolid Porsche #2 prowadzony przez Neela Janiego, Romaina Dumasa oraz Marca Lieba, a Stéphane Sarrazin, Mike Conway i Kamui Kobayashi, prowadzący Toyotę #6, stanęli na podium na 2. miejscu.

W najbliższym wyścigu oba TS050 Hybrid wystartują z nowym pakietem aerodynamicznym. Na Circuit de la Sarthe sprawdził się zestaw spojlerów dających słaby docisk. Ze względu na to, że pętla Nordschleife jest krótsza i ma ciaśniejsze zakręty, konieczny jest supermocny docisk. Nowe spojlery i owiewki z przodu i z tyłu auta zostały opracowane w tunelach aerodynamicznych w siedzibie Toyota Motorsport GmbH w Kolonii. Większy docisk obniża nieco prędkość maksymalną, jednak taka specyfikacja lepiej sprawdzi się podczas nadchodzących wyścigów.

fot. Toyota

fot. Toyota

Przeczytaj również