Chociaż koncepcyjny Type R bazuje na nisko zawieszonej i szerokiej sylwetce nowej Hondy Civic hatchback, od pierwowzoru odróżnia go masywna stylizacja nadwozia oraz szereg modyfikacji mających na celu poprawę właściwości aerodynamicznych auta. Dodatkowo, karoserię egzemplarza pokazowego pokryto połyskującą strukturą imitującą szczotkowane aluminium.
Masywny przedni zderzak podkreślono wyraziście wyprofilowanym splitterem z włókna węglowego oraz sportową, czerwoną listwą dekoracyjną. Dodatkowe kanały z kratowanymi osłonami optycznie poszerzają zderzak, a wydatne otwory skrywają się za sportowymi osłonami siatkowymi.
Legendarne, czerwone logo „H” – stały element stylizacji modeli Type R – umieszczono nad nowym wlotem powietrza, w centralnej części pasa przedniego. Kolejny wlot powietrza pojawił się na masce, w centralnej części trapezoidalnego wgłębienia. Wyjątkowego charakteru prototypowej Hondzie Type R dodają przyciemnione klosze diodowych reflektorów i wszystkich kierunkowskazów.
Między przednimi a tylnymi, 20-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze Piano Black z kontrastującymi czerwonymi elementami, rozciągają się boczne fartuchy wykonane z włókna węglowego. Nowe obręcze ze sportowymi oponami o szerokości 245 mm ukryto pod wydatnymi nadkolami.
Masywny dyfuzor umieszczono pod szerokim, tylnym zderzakiem, gdzie znalazło się również miejsce dla potrójnej końcówki układu wydechowego. Środkowa rura wydechowa wyróżnia się mniejszą średnicą oraz jasną, metaliczną, czerwoną barwą. Ukoronowaniem tylnej części nadwozia jest masywny, sportowy spojler zawieszony nad pokrywą bagażnika.