Najmocniejsza trzecia generacja X6 pod maską ma mieć silnik V8 o pojemności 4,4 litra z modelu M5, z przewidywaną mocą 600 KM. Samochód produkowany będzie w fabryce BMW w Spartanburgu w Południowej Karolinie, USA, gdzie auta są już gotowe do testów.
Gama X6 rozpocznie się od wersji xDrive30d i xDrive40d, choć można spodziewać się również szerokiej oferty wersji benzynowych. Wersje xDrive40i, 50i i 45e będą występować z dodatkową jednostką napędową – hybrydą typu plug-in. Warianty M Performance M50d i M50i będą oczywiście wyposażone w najmocniejsze silniki, chociaż benzyna M50i może nie być oferowana w Europie, ponieważ aktualnie przewidziana jest tylko na rynek amerykański.
M50d będzie wyposażony w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy ponad 400 KM, który wspomagany będzie 4 turbosprężarkami. Wszystkie silniki z gamy X6 dostanie również nieco mniejszy model X5. BMW X6 oparte będzie na platformie BMW CLAR.
W porównaniu z poprzednikiem, linia dachu będzie mniej podobna do coupé niż wcześniej, z bardziej stromo nachyloną tylną klapą. Z przodu samochód będzie podobny do X5. Ogólny projekt w dużej mierze opiera się na mniejszym X4. Samochód do sprzedaży wejdzie prawdopodobnie w ostatnim kwartale 2019 roku.
fot. autocar