Nowa epoka w historii Corolli

Nowa epoka w historii Corolli

Podaj dalej

Corolla należy do elitarnego grona najbardziej popularnych samochodów na świecie. Produkowany od 1966 roku model sprzedał się do tej pory w prawie 39 milionach egzemplarzy.

Gdybyśmy chcieli sobie to jednak lepiej zobrazować, to wystarczy założyć, że jedno takie auto przypada na każdego obywatela Polski.

Mimo upływających lat i kolejnych generacji to cały czas jedno z najchętniej wybieranych przez klientów aut w segmencie B. Corolla to też najlepiej sprzedający się samochód (w roku 1997 prześcignęła na tej liście Volkswagena Beetle) w dziejach motoryzacji  i zarazem największy sukces komercyjny japońskiego producenta.

W 2019 roku zadebiutuje nowa generacja Corolli. Obejmie ona wszystkie wersje nadwozia: sedan, hatchback i kombi na całym świecie. Będzie zbudowana na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture) i wyposażona w napęd hybrydowy.

Corolla w wersji hatchback, kombi i sedan

Od 2019 roku najnowsza generacja kompaktowej Toyoty w wersji hatchback, kombi i sedan będzie na całym świecie nosiła nazwę Corolla. Wbrew pozorom to nowość, bo do tej pory w Europie nową Corollę można było kupić tylko w wersji sedan. Hatchback oraz kombi sprzedawane były jako Auris, chodź nie ma czego ukrywać – był to cały czas ten sam samochód.

Platforma TNGA

Nowa generacja Toyoty Corolli powstanie na bazie innowacyjnej, modułowej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), która zastąpi dostępne dotychczas trzy różne platformy. Nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania, które wprowadza TNGA, znacznie ułatwią tworzenie kolejnych modeli oraz zwiększą swobodę projektantów.

Nowy wymiar projektowania

Koncepcja TNGA ma za zadanie wnieść zupełnie nowy wymiar do nowej generacji kompaktów Toyoty. Corolla jest znana z wyjątkowej jakości, trwałości i niezawodności – technologia TNGA ma zwiększyć jej atrakcyjność, zapewniając wyróżniający się styl, wyrafinowane wnętrze, większą dynamikę jazdy i mocne, a przy tym wydajne napędy hybrydowe.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News