Nowa Dacia za nawet 36 900 zł hitem w Polsce. Ten segment znowu budzi się do życia w naszym kraju

Uruchomiony w zeszłym miesiącu program dopłat „NaszEauto” już odcisnął piętno na polskim rynku samochodów elektrycznych. Oprócz wzrostu rejestracji niespodziewanym hitem sprzedaży jest nowa Dacia Spring. Auto kosztujące z dofinansowaniem nawet 36 900 zł jest bestsellerem rynku.

Nowa Dacia Spring E3 Extreme
Podaj dalej

Z najnowszych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w styczniu i lutym 2025 r. zarejestrowano 2 796 samochodów elektrycznych. To o 12,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Udany luty to z pewnością efekt powrotu dopłat do zakupu, leasingu i wynajmu długoterminowego aut na prąd. Choć „NaszEauto” skupia się głównie na osobach fizycznych, to nawet 40 tys. zł dofinansowania sprawia, że niektóre elektryki są śmiesznie tanie.

Dacia Spring
Dacia Spring. // fot. materiały prasowe

Jak nowa Dacia Spring przegoniła wszystkich?

W lutym wystrzeliła zwłaszcza sprzedaż Dacii Spring, która z maksymalną dotacją kosztuje od 36 900 zł. W ciągu dwóch miesięcy ten model ma już 289 rejestracji. Na drugą pozycję spadła najlepsza w styczniu Kia EV6 (175 szt.). Bestseller ubiegłego roku Tesla Model Y jest już na podium (153 szt.), ale 61,4-procentowy spadek rejestracji tego SUV-a aż bije po oczach. Tuż za podium plasuje się kolejna popularna Tesla, czyli Model 3 (135 szt.).

Kia EV6 ładowanie
Kia EV6. // fot. materiały prasowe

Dobry miesiąc miało trzecie w 2024 r. Volvo EX30, które ze 113 rejestracjami awansowało do czołowej piątki 2025 r. Identyczny rezultat po dwóch miesiącach odnotowuje Nissan Ariya, który w rankingu wyprzedza już styczniowego wicelidera Hyundaia Konę Electric (111 szt.). Blisko progu 100 rejestracji jest Kia EV3 (96 szt.) oraz Hyundai Ioniq 5 (89 szt.). Czołową dziesiątkę kompletuje po dwóch miesiącach Nissan Leaf (77 szt.), który nie jest już bestsellerem japońskiej marki.

Volvo EX30 / Cloud Blue / przód
Volvo EX30. // fot. materiały prasowe

Kia nadal liderem

W rankingu marek pozycję lidera utrzymała Kia, która w styczniu i lutym odnotowała 324 rejestracje. Tesla wciąż nie może odzyskać pozycji lidera, bo po 53,1-procentowym spadku ma 297 rejestracji. Po udanym lutym na podium wbiła się Dacia (289 szt.), oferująca tylko jeden modele elektryczny. Wynik powyżej dwustu rejestracji mają jeszcze tylko Hyundai (222 szt.) i Mercedes (207 szt.). Czołowymi sprzedawcami aut elektrycznych w Polsce są jeszcze Nissan (190), BMW (143), Volvo (142) i Audi (135). Top 10 kompletuje Volkswagen (106).

Przeczytaj również