Dacia cały czas eksploruje nowe grunty

Dacia w ciągu ostatnich 20 lat przeszła naprawdę długą drogę. Jeszcze do niedawna rumuński producent był obiektem drwin. Kierowcy wyśmiewali słabą jakość, tragiczny design i kompletny brak osiągów. Teraz jednak, producent Dustera czy Sandero, w pewien sposób powtarza historię Skody. Czeski producent również zaczynał od tanich aut, stopniowo poprawiając swoją jakość i kierując swoje samochody do innej grupy odbiorców.
Niegdyś jedynie tania Dacia zaczyna więc zapuszczać się w zupełnie nowe rejony. Najlepszym przykładem może być duży SUV o nazwie Bigster, czy dużo, dużo lepszy od poprzedników Duster. Mimo to, firma nie robi żadnych wersji sportowych swoich samochodów. I to mimo ostatniego startu w Rajdzie Dakar.

Jednakże, niemiecki tuner Carpoint już od lat przygotowuje usportowione wersje Dustera. Włodarze firmy zrozumieli, że sportowy Duster może znaleźć swoją niszę. A teraz zaprezentował naprawdę rozbudowane modyfikacje nowego, standardowego Dustera, który otrzymał nazwę Redust Sport (RS).
Duster w wersji RS robi wrażenie
SUV wygląda naprawdę efektownie i sprawia wrażenie, jakby był hatchbackiem, a nie dużym SUV-em. Taki efekt firma osiąga głównie za sprawą obniżonego zawieszenia firmy KW i 20-calowych aluminiowych felg z szerokimi nadkolami. Oprócz poszerzonych błotników, mamy też zmodyfikowane zderzaki, maskę z charakterystycznym wlotem, czy bardziej widoczne progi boczne i brak relingów dachowych. W wersji kolorystycznej z pomarańczem jest dość krzykliwy, ale pomalowany na czarno może być odrobinę bardziej straszny.

Charakteru nowemu Dusterowi dodają też podwójne końcówki wydechu. Jednakże, za tym nie idą żadne modyfikacje silnika. Dacia jest oferowana z fabrycznymi napędami – hybrydowym o mocy 140 KM lub spalinowym TCe o mocy 130 KM. Oba warianty mają napęd na cztery koła i wysokie wyposażenie Extreme.
Duster może być czarujący, ale na pewno nie będzie zbytnio tani. Ceny wersji z silnikiem spalinowym zaczynają się od 42 490 euro (180 000 złotych). Wersja hybrydowa będzie jeszcze droższa, bo będziemy musieli zapłacić za nią aż 52 990 euro (226 000 złotych). Wychodzi na to, że koszt modyfikacji wynosi około 90 000 złotych. Za takie pieniądze można kupić przecież dwa standardowe Dustery…
