Nowa Dacia Bigster to większy, lepszy Duster. Zatrzęsie segmentem kompaktowych SUV-ów

Dacia zaprezentowała zupełnie nowego Bigstera. To największy jak dotąd model w portfolio rumuńskiego producenta, który oznacza także wejście do segmentu kompaktowych SUV-ów. Rozciągnięta wersja popularnego Dustera zachowuje podobną estetykę, ale oferuje znacznie więcej miejsca i funkcji, sygnalizując ewolucję marki. 

Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-40-1536x1024
Podaj dalej

Dacia Bigster – większy i lepszy Duster 

Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-40-1536x1024
fot. Dacia

Dacia Bigster jest mechanicznie powiązana z Dusterem, a jeśli chodzi o stylizację – rownież nie sposób nie zauważyć oczywistych podobieństw. Nowy SUV ma jednak przeprojektowany przedni zderzak, przedłużony rozstaw osi i dłuższy tylny zwis. Jeśli przyjrzymy się dokładniej, zauważymy także subtelne zmiany bocznych okien, czy tylnej klapy. 

Wewnątrz deska rozdzielcza jest przeniesiona rodem z Dustera. Dzięki temu Dacia jest w stanie obniżyć koszty produkcji nowego samochodu. Jednakże, pojawia się większa liczba funkcji zarówno technologicznych jak i tych dotyczących bezpieczeństwa. Znajdziemy tu 10,1-calowy wyświetlacz multimediów, który jest standardem dla wszystkich wersji wykończenia. Jako opcja dostępny jest także cyfrowy wyświetlacz zegarów. 

Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-40-1536x1024
fot. Dacia

Wykończenie Extreme charakteryzuje się panoramicznym szyberdachem, systemem dźwiękowym 3D, wbudowaną nawigacją, czy bezprzewodowym ładowaniem. W opcji Journey znajdziemy z kolei elektrycznie podnoszoną tylną klapę, czy adaptacyjny tempomat. Ten drugi pojawia się w samochodach marki Dacia po raz pierwszy w historii. Jak wspomnieliśmy wyżej, Bigster charakteryzuje się dużo większą przestrzenią dla pasażerów i bagażu. 

SUV ma 4,7 m długości, 1,81 m szerokości i 1,71 m wysokości. Oznacza to, że jest o około 23 cm dłuższy od Dustera. Jeśli zaś chodzi o wnętrze. W Bigsterze znajdziemy więcej miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie. Bagażnik oferuje aż 667 litrów pojemności. Na chwilę obecną jednak nie ma wariantu 7-osobowego, choć nie możemy wykluczyć jego pojawienia się w przyszłości. 

Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-40-1536x1024
fot. Dacia

Co znajdziemy pod maską nowego SUV-a?

Podobnie jak w przypadku innych modeli marki Dacia, również Bigster korzysta z platformy CMF-B, pochodzącej z grupy Renault. Skład układu napędowego obejmuje łagodną hybrydę ECO-G, łagodną hybrydową benzynę oraz konfiguracje hybrydowe. 

Bigster jest także pierwszym pojazdem grupy Renault, który otrzymał nowy układ hybrydowy 155. Łączy on czterocylindrowy silnik spalinowy z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorami o pojemności 1,4 kWh. Ma 155 koni mechanicznych, co oznacza, że jest to najmocniejszy samochód Dacii w historii. SUV może jeździć w trybie wyłącznie elektrycznym do 80% czasu w obszarach miejskich. Inne opcje obejmują TCE 140, Eco-G 140, czy TCE 130 4×4.

Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-40-1536x1024
fot. Dacia

Dacia na chwilę obecną nie dostarczyła dokładnych informacji na temat pojawienia się na rynku modelu Bigster. Wydaje się jednak, że najpierw pojawi się w Europie i Wielkiej Brytanii. Choć Bigster będzie najprawdopodobniej najdroższym modelem rumuńskiego producenta, z pewnością podetnie cenowo wiele SUV-ów tego segmentu innych producentów. 

Dacia-Bigster-Hybrid-155-Journey-40-1536x1024
fot. Dacia

Przeczytaj również