Na rynek wkracza nowiutki wodorowy SUV. Pochodzi z Japonii i można go podłączyć do gniazdka

Innowacyjność japońskich marek jest znana na całym świecie. Japońskie SUV-y z napędem hybrydowym świetnie się sprzedają, jak choćby te od Toyoty. To dlatego, że producenci starają się być zawsze o krok do przodu w stosunku do konkurencji.

Honda CR-V eFCEV
Podaj dalej

Nowy SUV CR-V to pierwszy wodorowy model Hondy z opcją ładowania z gniazdka

Dobrym przykładem innowacyjności japońskich marek jest nowy SUV Hondy. Właśnie wprowadza na rynek wodorowy model CR-V e:FCEV, który można także podłączyć do prądu. To pierwszy taki pojazd łączący silnik hybrydowy typu plug-in z silnikiem elektrycznym współpracującym z akumulatorem wodorowym

To niespotykana dotąd kombinacja napędowa więc japońska marka staje się punktem odniesienia, wyprzedzając konkurencję pod względem innowacji technologicznych. Bycie pionierem ma tę właśnie zaletę. Honda CR-V e:FCEV  będzie świetną opcją na nowy samochód. Z jednej strony do wykorzystania jest znany napęd hybrydowy, pozwalający na większość codziennych podróży bez paliwa. Zasięg  pojazdu kształtuje się bowiem na poziomie około 50 km.

Z drugiej strony, w odróżnieniu od zdecydowanej większości modeli wyposażonych w silnik o takich charakterystykach, silnikiem uzupełniającym nie jest silnik spalinowy. Zastąpił go silnik elektryczny współpracujący z ogniwem paliwowym (wodorem). Taka kombinacja zapewnia pokonanie ponad 430 km.

Innowacyjny SUV Hondy pojawi się w USA w tym roku
Innowacyjny SUV Hondy pojawi się w USA w tym roku

Honda na razie oferuje innowacyjne CR-V tylko w USA

Jak w przypadku każdej innowacji, tak i Honda początkowo chce sprawdzić, czy taka technologia spotka się z zainteresowaniem klienta. Dlatego japońska marka wystawia wodorowego SUV do sprzedaży wyłącznie na rynku Stanów Zjednoczonych.

Jeśli się okaże, że takie rozwiązanie przyjmie się na tamtejszym rynku, to Honda na pewno udostępni innowacyjnego SUV-a klientom na innych rynkach. Nie ma wątpliwości, że to bardzo ciekawy model, który idealnie pasuje się do świata bez pojazdów spalinowych. Honda swoim modelem chce klientom pokazać, że przyszłość już nie jest spalinowa, a klasyczne silniki elektryczne można zastąpić akumulatorem wodorowym.

Wykorzystując energię wodorową, CR-V e:FCEV  to najczystsza pod względem emisji  Honda. Gdy kierowca wciska pedał gazu, paliwo wodorowe z wysokociśnieniowych zbiorników wodoru krąży w stosie ogniw paliwowych, generując moc, która napędza silnik, zapewniając niezawodną moc na dalszą podróż.

Podczas premiery nowego innowacyjnego SUV-a Hondy, starszy wiceprezes ds. sprzedaży Hondy w Ameryce Północnej Mamadou Diallo powiedział:

„Wykorzystanie wiedzy specjalistycznej w zakresie technologii ogniw paliwowych w dalszym ciągu odgrywa fundamentalną rolę w osiągnięciu naszego ogólnego celu. Honda stworzyła strategię elektryfikacji, która doprowadzi do sprzedaży samochodów w 100% bezemisyjnych do roku 2040.”

Honda CR-V eFCEV
SUV Honda CR-V eFCEV gniazdo do tankowania wodoru
Honda CR-V eFCEV
Honda CR-V eFCEV
SUV Honda CR-V eFCEV <a href="https://tiny.pl/dx2vf">fot. Honda USA</a>
SUV Honda CR-V eFCEV fot. Honda USA

 

Przeczytaj również