Zespoły WRC wciąż mają kilka niewiadomych
Przed startem kolejnego sezonu WRC wciąż jest kilka niewiadomych. Dotychczas jedynie fabryczny zespół Toyoty potwierdził pełną obsadę swoich samochodów topowej klasy Rally1. Pełny sezon zaliczą Elfyn Evans i Takamoto Katsuta, a w wybranych imprezach pojadą Sebastien Ogier i aktualny mistrz cyklu Kalle Rovanpera. Z racji tego, że japoński producent ma możliwość wystawienia 4 aut w rundzie WRC, możliwe jest okazjonalny wynajem Toyoty GR Yaris Rally1.
Z kolei fabryczny team Hyundaia potwierdził duet pełnoetatowych kierowców. Trzon zespołu z Alzenau stworzą Thierry Neuville (11. sezon z rzędu w Hyundaiu) oraz powracający z M-Sport Forda mistrz świata z 2019 r., czyli Ott Tanak. Całkowita obsada trzeciego samochodu wciąż nie została podana. Wiadomo tylko, że będą zmieniać się w nim różni kierowcy, a jedynym zatwierdzonym jest Esapekka Lappi. Częściowy program ma szansę znów otrzymać Dani Sordo. Jednak starty Teemu Suninena (w trakcie sezonu zastąpił tragicznie zmarłego Craiga Breena) stoją pod znakiem zapytania.
Andreas Mikkelsen wsiądzie do Rally1?
Jak donosi belgijski dziennikarz Olivier de Wilde z dziennika La Derniere Heure, Suninena w Hyundaiu zastąpi Andreas Mikkelsen. Dla dwukrotnego mistrza WRC2 byłby to powrót do ekipy koreańskiego producenta po 5 latach. 34-latek w ostatnim czasie pokazywał wybitną prędkość w samochodzie klasy Rally2. Jednak co jeszcze ważniejsze, widać było u niego bardziej dojrzałą jazdę. To właśnie jej brak doprowadził go przed pandemią do utraty miejsca w królewskiej kategorii rajdowej WRC. Norweg w końcu ma otrzymać szansę poprowadzenia auta Rally1, dzieląc się autem z Lappim i Sordo.
Z kolei z informacji do jakich dotarł de Wilde, M-Sport Ford World Rally Team wystawi Forda Puma Rally1 dla mistrza WRC2 Open z 2022 r., Emila Lindholma. Fin nigdy nie startował ani samochodem WRC, ani hybrydowym Rally1, ale M-Sport jest otwarty na młodych kierowców, jeśli wniosą budżet. Pełny sezon za sprawą wsparcia Red Bulla ma zaliczyć Adrien Fourmaux. Na trzeci samochód Rally1 ze stajni z Dovenby może liczyć Gregoire Munster, który ma wsparcie od greckiego milionera, Jourdana Serderidisa.
Kto pierwszy dostanie Toyotę GR Yaris Rally2?
Związki z Fordem ma zerwać Pierre-Louis Loubet. Francuz zaliczył bardzo rozczarowujący sezon (w punktacji wyprzedził go nawet Oliver Solberg z WRC2). Choć wstępnie komunikowano o wolnym czasie na „naładowanie baterii” przed dalszymi występami w 2024 r., to kierowca z Korsyki miał zakupić nową Toyotę GR Yaris Rally2. Obsługą samochodu ma zająć się niewielka stajnia Burton Racing z Luksemburga. Loubet ma być jednym z pierwszych kierowców, którzy otrzymają nową konstrukcję Toyoty już na Rajd Monte Carlo.
Co ciekawe, wsparcie Skoda Motorsport miała stracić niemiecka ekipa Toksport. To ona w ostatnich latach obsługiwała nieoficjalne fabryczne Skody, czyli ostatnio modele Fabia RS Rally2. Nowego partnera wybrał też dział sportu Citroena, który przez długie lata współpracował z PH Sport. Citroen Racing miał zawiązać umowę z DG Sport Competition. Belgijska stajnia ma wystawić nowe, czyli zaktualizowane Citroeny C3 Rally2 dla Yohanna Rossela oraz Nikołaja Griazina. Potwierdzenie części z tych wiadomości możliwe jest jeszcze w grudniu. Wszak ruszyły już zgłoszenia do Rajdu Monte Carlo, który rozpocznie sezon 2024 w dniach 25-28 stycznia.