Dziś producenci aut muszą nie tylko zadbać o to, aby zainteresować swoim modelem klienta, ale przede wszystkim szybko go dostarczyć. Ta sztuka znakomicie udawała się w zeszłym roku Toyocie, która sprzedała najwięcej aut w Polsce (73 868 szt.). Przewaga nad drugą marką, czyli Skodą (42 067 szt.) była porażająca. W tym roku sytuacja może nie ulec zmianie, patrząc na to, z jakim kopniakiem z półobrotu Toyota otworzyła drzwi w 2023 r.
Ten SUV, jak i marka nie mieli sobie równych
Z danych IBRM Samar wynika, że aż 5 najczęściej rejestrowanych modeli pochodziło z oferty Toyoty. Najczęściej Polacy wybierali nowego SUV-a, czyli Toyotę Yaris Cross (1 761 szt.). To zresztą dobry okres na zakup tego modelu, bo egzemplarze z 2022 r. są dostępne od ręki i w obniżonej cenie (od 90 900 zł). Yaris Cross bardzo szybko zyskuje na popularności, bo już w zeszłym roku była najczęściej wybieranym SUV-em wśród klientów prywatnych. Teraz uwagę zwracają na niego także firmy.
Drugie miejsce w styczniowym rankingu zajęła Toyota Corolla, flotowy hit, który był najlepiej sprzedającym się autem w Polsce w 2022 r. (21 366 szt.). Ten rok zaczął się od rejestracji 1 729 egzemplarzy, z czego aż 1 541 szt. zarejestrowano na firmę. Na styczniowym podium znalazła się jeszcze Toyota Yaris, której naliczono 1 410 rejestracji. Na kolejnych miejscach także Toyoty, czyli Corolla Cross (790 szt.) i RAV4 (779 szt.).
Co z autami innych marek?
Dopiero na 6. miejsce w wynikach sprzedaży znajduje się przedstawiciel innej marki, a konkretnie Dacia Sandero. Jeden z najtańszych samochodów na rynku zyskał 746 nowych właścicieli. Próg 700 szt. przekroczyły jeszcze SUV-y: Skoda Kamiq (730 szt.) i Kia Sportage (724 szt.). Czołową dziesiątkę skompletowały dobrze znane w Polsce Skody, czyli Fabia (696 szt.) i Octavia (646 szt.).