Po pół roku znów był najlepszy
Tym segmentem opierającym się ogólnym trendom jest segment premium. Polacy coraz częściej decydują się na droższe i dobrze wyposażone samochody. Od dłuższego czasu liderem rynku jest Volvo XC60, ale w tym roku tylko jeden model sprzedawał się lepiej od niego w pojedynczych miesiącach. W styczniu oraz ostatnio w czerwcu lepszy wynik zanotowało kosztującej poniżej 200 tys. zł Audi Q5.

W minionym miesiącu niemiecki SUV miał 373 nowych rejestracji, najwięcej w całym segmencie premium. Zacięty pojedynek o czerwcowy triumf minimalnie przegrało Volvo XC60 (366 szt.) oraz kolejny SUV z gamy Audi, czyli Q3 (363). Niewiele do podium zabrakło Mercedesowi GLC (355), a czołową piątkę uzupełnił najtańszy SUV od BMW – X3 (308).
Jednak trudno nazywać BMW przegranym czerwca, bowiem bawarska marka sprzedała najwięcej aut (2 331 szt.) w ubiegłym miesiącu. Na podium marek w czerwcu znalazły się tradycyjnie Mercedes (2 142) i Audi (1 715). Posiadające najbardziej rozchwytywany model Volvo uplasowało się na 4. pozycji z wynikiem 564 nowych rejestracji. Top5 skompletował Lexus (369).

Wyniki pierwszego półrocza
Podsumowując pierwszą połowę tego roku najczęściej wybieranym modelem było Volvo XC60 (2 790). Na drugim miejscu najczęściej wybierano BMW serii 3 (1 948). Trzecie BMW X3 (1 742) podgoniła czerwcowa gwiazda, Audi Q5. Jedynym modelem, który zdołał jeszcze przekroczyć pułap półtora tysiąca egzemplarzy był Mercedes GLC (1 619).
Liderem segmentu premium w Polsce w klasyfikacji marek pozostaje BMW (12 364). Dobry wynik zanotował także Mercedes z 11 148 rejestracjami. Audi nie udało się osiągnąć progu 10 tys. sprzedanych aut, zatrzymując licznik na liczbie 9 372 szt. Mimo dużego popytu na XC60, z 5 911 sprzedanymi autami Volvo nie miało argumentów do walki o podium marek. Z drugiej strony piąty Lexus (2 145) także nie ma obecnie podejścia do szwedzkiej marki.

Bardziej szczegółowy raport można zobaczyć na wykresie poniżej, który przygotował IBRM Samar. Segment premium jest zaprezentowany na trzeciej stronie (pod wykresem są przyciski do przewijania w prawo/lewo).