Oszczędny flagowiec
Omawianego SUV-a zaprojektowano w myśl hasła „Crafted in Japan”, a jego debiut mieliśmy w 2022 r. Mowo Maździe CX-60. Jak dotąd to największy, flagowy SUV japońskiej marki w Europie. Wersja PHEV oferuje jednostkę benzynową 2,5 Skyactiv-G o mocy 194 KM sparowaną z mocnym silnikiem elektrycznym dysponującym 129 KW. Pod pokładem znajduje się akumulator wysokonapięciowy o poj. 17,8 kWh.
Ten napęd pozwala na przejechanie dużego dystansu na samej energii elektrycznej, bo do 63 km. Jednocześnie można uzyskać średnie zużycie paliwa na poziomie 1,5 l/100 km. Pomiaru dokonano wg cyklu WLTP przy średniej emisji 33 g CO2/km. W razie potrzeby przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,8 s. Maksymalnie to auto pojedzie z prędkością 200 km/h. Każdy model Mazdy sprzedawany w Polsce od 1 września 2022 r. objęty jest gwarancją na okres 6 lat. Limit przebiegu w ramach gwarancji to 150 000 km. W polskich salonach na klientów czeka niespełna 150 egzemplarzy Mazdy CX-60 PHEV z rocznika 2022. Oferta jest bogata, bo auta oferuje się w różnych wariantach wyposażenia i kolorystycznych. Co najważniejsze, ceny poszły mocno w dół.
Tyle co za bogatego diesla
Po udanym debiucie Mazdy CX-60 na polskim rynku, Mazda Motor Poland zdecydowała się na promocję. Zrównuje ceny wersji plug-in o mocy 327 KM z rocznika 2022 z mocniejszym wariantem diesla o mocy 254 KM i napędem na wszystkie koła AWD. Dzięki temu klienci, którzy wciąż wahają się czy wybrać droższy, ale bardziej oszczędny wariant hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka, pozbędą się dylematu cenowego.
„W całej Europie, w tym w Polsce, Mazda CX-60 PHEV spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Tylko w naszym kraju po pierwszym półroczu 2023 r. ten model z napędem typu plug-in z wynikiem 507 sztuk (dane CEP – przyp. red.) jest drugim najchętniej wybieranym samochodem spośród wszystkich dostępnych hybryd z wtyczką” – podsumowuje Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
„Co druga CX-60 sprzedana u nas w tym roku miała napęd PHEV i widzimy w tym jedynym benzynowym wariancie bardzo duży potencjał, choć obserwujemy też rosnącą konkurencję ze strony naszego nowego sześciocylindrowego silnika Diesla. Dlatego postanowiliśmy pozbawić klientów dylematu cenowego i CX-60 z rocznika 2022 oferujemy teraz w cenie mocniejszego wariantu wysokoprężnego” – dodaje Łukasz Paździor.
Ile kosztuje ten japoński SUV?
To oznacza, że bogato wyposażona Mazdę CX-60 PHEV o łącznej mocy systemowej 327 KM i napędem na wszystkie koła dostępna jest w wersji Exclusive-Line w cenie od 254 900 zł. Poprzednia cena takiej wersji wynosiła 271 900 zł. Ponadto klienci mogą skorzystać z obowiązującej także dla Diesla promocji w postaci vouchera. Oferuje się go w wysokości 13 800 zł na dodatkowe wyposażenie lub usługi. Taki samochód można wybrać w promocyjnym finansowaniu Mazda Finance. Przykładowo jest to leasing 105% przy wpłacie własnej 45% i 36 miesiącach finansowania z 1% wykupu. Alternatywnie klienci wybierający Mazdę CX-60 PHEV z rocznika 2022 mogą skorzystać z leasingu Mazda Finance 100%. Jest on możliwy przy wpłacie własnej 45% i 36 miesiącach finansowania z 1% wykupu.
Źródło: Mazda