Te SUV-y sprzedają się jak Thermomixy. Padł rekord Polski

Po pierwszym kwartale dwa SUV-y marki Volvo otwierają listę najpopularniejszych modeli klasy premium w Polsce. Szwedzki producent radzi sobie tak dobrze, że dotrzymuje kroku nawet niemieckim gigantom. Przyczyniło się do tego, że segment premium osiągnął rekordowy poziom popularności w naszym kraju.

Te SUV-y Volvo sprzedają się jak Thermomixy
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Volvo Car Poland.

Rynek samochodów ma coraz większe znaczenie w Polsce. Jak wyliczył IBRM Samar, w marcu 2024 r. padł rekord Polski w miesięcznej liczbie rejestracji aut klasy premium. Poprzeczkę zawieszono na poziomie 12 250 rejestracji. To oznaczało, że z tego segmentu pochodziło prawie co czwarte nowe auto (24,5 proc.). W skali udział aut osobowych premium w krajowym rynku wyniósł 23,7 proc. (32 831 rejestracje). W porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r. to skok aż o 27,2 proc.

Volvo XC60 2022
Volvo XC60 to najczęstszy wybór wśród polskich klientów klasy premium. // fot. Volvo Cars

SUV-y Volvo na czele

Od lat w Polsce najpopularniejszym modelem w klasie premium jest Volvo XC60 i w tym roku trend może się utrzymać. Jak pokazują dane z raportu IBRM Samar, po pierwszym kwartale ten średniej wielkości SUV odnotował 1 706 rejestracji.

Drugim modelem w segmencie premium było kompaktowe Audi A3 z 1 537 rejestracjami. Czołową trójkę skompletował drugi SUV Volvo, a konkretnie XC40 (1 372 szt.). Mniejszy brat lidera tego segmentu był najchętniej wybierany w marcu br., wyprzedzając nawet XC60-tkę.

volvo-xc40-benzyna-diesel
Volvo XC40 było najpopularniejsze w klasie premium w marcu 2024 r. // fot. Volvo Cars

Próg powyżej tysiąca rejestracji w Q1 odnotowały jeszcze tylko Audi A4 (1 088 szt.) oraz SUV-y Lexusa, czyli RX (1 037) i NX (1 022). Niewiele do tego zabrakło piątemu SUV-owoi w kwartalnym zestawieniu – Audi Q5 (957).

Volvo podgryza podium

Niemieckie trio (Audi, BMW, Mercedes) posiadające bardzo rozbudowaną ofertę czuje na sobie oddech Volvo, które od czasu przejęcia przez chiński koncern Geely jest na fali wznoszącej. W marcu niewiele zabrakło, aby szwedzka marka była na podium klasy premium pod względem największej liczby rejestracji w Polsce. Volvo w minionym miesiącu miało 2 226 rejestracji, a trzecie Audi tylko 11 więcej (2 237). Strata nie była też duża do Mercedesa (2 404) i BMW (2 634).

Po pierwszym kwartale ranking marek otwiera najpopularniejsza bawarska marki, czyli BMW z 7 165 rejestracjami (najpopularniejsze Seria 3 i X3 miały ich po 899). Na drugiej lokacie znalazło się Audi (6 699), które w odróżnieniu od reszty częściej sprzedawało kompakty i limuzyny niż SUV-y. Podium uzupełnia Mercedes z 6 260 rejestracjami (najpopularniejsze GLC – 883 rejestracje).

Volvo EX30 / Cloud Blue / przód
Wzrosty Volvo w Polsce były możliwe dzięki popularności nowego elektryka, czyli EX30. // fot. Volvo Cars

Volvo z modelowymi bestsellerami skompletowało wyjątkowo dużo, bo 5 011 rejestracji. Względem Q1 2023 to poprawa aż o 46,95 proc. Na pokonanie wysokiego progu 5 tys. rejestracji przyczyniło się m.in. wysoka sprzedaż dużego Volvo XC90 (736 szt.) czy popularne w segmencie aut elektrycznych Volvo EX30 (342 szt.). Z danych zebranych przez IBRM Samar wynika, że lepszą sprzedaż wśród elektryków miały tylko modne hity Tesli – Model Y (783) i Model 3 (463).

Przeczytaj również