Wydawało się, że na weekend zespół Hyundai Motorsport nie będzie obecny w swojej stałej bazie testowej w Finlandii. W okolicach Jamsa przed Rajdem Szwecji (15-18 lutego) na śniegu testowali oficjalni kierowcy koreańskiej marki. W środę Hyundaia i20 N Rally1 ustawiał zwycięzca ubiegłorocznej szwedzkiej rundy WRC, Ott Tanak. Po nim kierownicę testowego egzemplarza przejął triumfator Rajdu Monte Carlo i lider cyklu, Thierry Neuville. Piątek przewidziano dla Esapekki Lappiego, który w Szwecji rozpoczyna swój częściowy sezon.
Zdjęcie zdradza wszystko
Wygląda na to, żę Fin otrzymał też dodatkowe obowiązki. Fiński dziennikarz rajdowy Miika Wuorela wrzucił na Instagramie relację, z której wynika, że dziś Lappi ma kolejny dzień jazd. Ten jednak wprost nie będzie go przygotowywał do Rajdu Szwecji. Wszystko dlatego, że na koła i20-tki N Rally1 założono nie opony Pirelli Sottozero Ice J1, a rajdowe opony Hankook z kolcami. Początkowo były to tylko przypuszczenia, bo duży komplet 76 opon przywieziony do Finlandii nie miał żadnego oznaczenia producenta.
Jednak na fotografii Miiki Wuoreli można wyraźnie zobaczyć kształt bieżnika opon. Wzór idealnie pasuje do układu, jaki widać na wyczynowym modelu ogumienia Hankook Winter i*pike SR10W. Nie wiadomo dlaczego koreański producent zdecydował się na tym etapie utajnić testy. Oczywiście na Hyundaiu i20 N Rally1 zapewne znalazły się prototypy obecnego modelu. Luty to także ostatni moment na gruntowne testy zimowego ogumienia, ponieważ produkcja odpowiedniej liczby wyczynowych opon zajmie sporo czasu. Produkt w różnych mieszankach trzeba przygotować nie tylko załóg Rally1. Na Hankookach będą też jeździć samochody z mistrzostw towarzyszących, czyli WRC2 (Rally2), WRC3 i Junior WRC (obie Rally3).
Pojawią się nagrania z testów opon WRC
Z pewnością jeszcze dziś można spodziewać się amatorskich nagrań z testów opon Hankooka na sezon WRC 2025. Przy zamkniętym odcinku drogi od kilku dni kręcą się lokalni fani rajdów. W sieci dostępne są już filmy, na których widać jak kierowcy Hyundaia testują przed Rajdem Szwecji. Koreańska marka liczy na to, że będzie to kolejny udany rajd po zwycięstwie na inaugurację sezonu w Monte Carlo. Tym razem Thierry Neuville nie jest stawiany w gronie faworytów. Belg jako lider mistrzostw świata rozpocznie rajd jako pierwszy na trasie, pełniąc rolę tzw. „odkurzacza”. Hyundai może jednak liczyć na to, że w lepszej pozycji do ataku od początku imprezy znajdą się Ott Tanak (wygrał tam Fordem Puma Rally1 w 2023) oraz Esapekka Lappi, który zawsze imponuje tempem na śniegu.