Rajdowa Lancia Ypsilon Rally4 HF ozdabia salony marki w Europie. Już mówi się o Polsce

Lancia, która w ostatnich latach była dostępna wyłącznie we Włoszech, otwiera nowe salony w Europie. Kilka z nich ozdobi wyczynowa Lancia Ypsilon Rally4 HF, która symbolizuje powrót do rajdów najbardziej utytułowanego producenta. Jest szansa na to, że taki widok ujrzymy także w Polsce.

Lancia Ypsilon Rally4 HF
Podaj dalej

Oficjalny powrót Lancii do Europy zrealizował się za sprawą nowych salonów w Belgii, Holandii i Luksemburgu. Uruchomiono 11 eleganckich showroomów w krajach Beneluksu, gdzie do sprzedaży trafia hatchback segmentu B klasy premium, Lancia Ypsilon. Samochód będzie dostępny w formie hybrydowej lub elektrycznej. Ceny tej pierwszej wersji startują od 24 tys. euro (ok. 100 tys. zł), a drugiej od 34,5 tys. euro (ok. 150 tys. zł).

Lancia Ypsilon Rally4 HF ozdobą salonów

W stolicy Belgii, Brukseli, a także w Antwerpii oraz holenderskim Utrechcie salony przyozdobiono wyczynową wersją nowego modelu. Zaprezentowano rajdowy prototyp Lancia Ypsilon Rally4 HF w zaktualizowanym malowaniu, który nawiązuje do legendarnych barw Martini z dawnych lat. Lancia to wciąż rekordzista Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) z 10 tytułami producentów na koncie. Na evencie obecny był m.in. Miki Biasion, czyli dwukrotny rajdowy mistrz świata (1988, 1989) z Lancią. Zresztą jego kultowa Lancia Delta Integrale także uświetniła wydarzenie.

Włoch bierze udział w pracach rozwojowych nad nową rajdówką Rally4 na sezon 2025. Będzie to pojazd stworzony z myślą o młodych kierowcach, zaczynających karierę. Trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.2 turbo z czterema zaworami na cylinder wygeneruje 212 KM. Moc będzie przenoszona z pięciostopniową skrzynią biegów na przednią, zeszperowaną oś. Lancia ma ułatwione zadanie, ponieważ może korzystać z wiedzy i doświadczenia innych marek Stellantis. Rajdówki Rally4 zbudowano już na bazie Peugeota 208 i Opla Corsy.

Więcej mocy dla cywila

Na maj 2025 r. zapowiedziano premierę sportowego (cywilnego) elektryka Lancii Ypsilon HF. Charles Fuster, szef marketingu i komunikacji marki Lancia zapowiedział, że zdecydowano się udoskonalić parametry samochodu. Zamiast wcześniej deklarowanej mocy 240 KM, do dyspozycji będzie 280 KM. Auto ma przyspieszać do setki w 5,8 sekundy. Co ciekawe, to tyle samo, ile zapowiadano wcześniej. Prawdopodobnie nastąpiło urealnienie parametrów, które pozwolą na takie osiągi.

Lancia Ypsilon Rally4 HF
Tylne lampy Ypsilona nawiązują do legendarnej Lancii Stratos. // fot. Lancia

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Lancia powróci także na rynek w Polsce. Oczekuje się, że salon włoskiej marki powstanie w Warszawie. Jednak harmonogram pozostaje tajemnicą. Można się jednak spodziewać, że prototypowa rajdówka Rally4 pojawi się także na polskiej premierze showroomu Lancii.

Przeczytaj również